هبوط
اجتماعی فرهنگی

هنگام تحویل سال نو، فرد ناشناسی، با پرتاب یک نارنجک دستی، که معمولا در چهارشنبه سوری استفاده می‌شود، دیوار مقبره کوروش را مورد اصابت قرار داد و آن را سیاه کرد.

به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی، چهارشنبه 30 اسفند ماه، هنگام تحویل سال نو، جمعیت زیادی به پاسارگاد، مقبره کوروش رفته بودند که ناگهان فرد ناشناسی دیوار پشتی آرامگاه کوروش را با نارنجک‎های دستی که آن را برای چهارشنبه سوری درست می کنند، مورد اصابت قرار داد.


 محل اصابت نارنجک دستی


به گزارش CHN گفته می شود پس از انفجار نارنجک، بخشی از بدنه آرامگاه سیاه شد و فردی که قصد داشت سیاهی را تمیز کند، توسط نگهبانان پاسارگاد پایین آورده شد.


 جمعیتی که هنگام تحویل سال در پاسارگاد بودند


به گفته یکی از فعالان میراث فرهنگی، هیچ شخصی در این ماجرا شناسایی نشد اما در نهایت لکه سیاهی روی دیوار آرامگاه کوروش باقی ماند.




تاریخ: شنبه 3 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

چند روز است که فضای سیاسی کشور تحت تأثیر دو نام است: هوگو چاوز و محمود احمدی‌نژاد؛ اولی که چند روز است به دیار باقی شتافته ‌و دیگری هم چند روزی است ‌در واکنش به دیار باقی شتافتن چاوز، تحرکاتی را فعلا در سه مرحله انجام داده است.

در مرحله نخست این تحرکات، رئیس‌جمهور ابتدا به محض شنیدن خبر مرگ چاوز پیامی منتشر کرد و در بندهای پایانی آن پیام اعلام یقین کرد که وی در رکاب حضرت عیسی و مهدی موعود برای کمک به برپایی عدالت باز‌خواهد گشت؛ ادعایی که با واکنش برخی روحانیون روبه‌رو شد. در مرحله دوم هیأت دولت به مناسبت درگذشت چاوز یک روز را عزای عمومی اعلام کرد؛ کاری که برخی معتقدند دولت برای علمای بزرگ ایران هم انجام نداده و در مرحله سوم دیدار رئیس جمهور با مادر چاوز هم حکایتی برای خود داشت؛ حکایتی که سرانجام محمد‌ رضا زائری از روحانیون کشور را به واکنش واداشت.

وی در یادداشتی خطاب به دغدغه‌داران دین و شریعت، آنان را به یک مطلب هشدار داد. وی ماجرای دیدار و مصافحه احمدی‌نژاد با مادر چاوز را با دست دادن سید محمد خاتمی با یک خبرنگاران زن ایتالیایی مقایسه کرد و این گونه نتیجه گرفت که اگر آن زمان دینمداران به خاطر غربت رهبری آن همه به خاتمی واکنش نشان دادند، امروز هم رفتار رئیس مشابه رئیس جمهور را از نظر دور نگه ندارند.

وی در این باره نوشت: دوستان اصولگرا و حافظ شریعت که یک فیلم غیرواضح از سفر یکی از رقبای سیاسی به ایتالیا را بار‌ها عقب و جلو می‌کردند تا ثابت کنند، سرانگشتان او به دست زنی برخورد کرده یا عکس لیوان آب او را در یک مهمانی دست به دست می‌گرداندند تا نشان دهند بر سفره حرام ایستاده امروز در برابر هتک حرمات و ارتکاب محارمی که برخی در همین کشور به خاطر ذره‌ای مشابه آن از گزینش‌ها رد شده‌اند و سرنوشت آن‌ها تغییر کرده کجایند؟

کسانی که با کمترین بهانه، حکم ارتداد و قتل صادر می‌کردند و منتظر بودند تا در سخنرانی‌ها و نوحه خوانی‌هایشان احساسات مردم را برای برهم زدن زندگی و کار این و آن تحریک کنند، آیا امروز برای به بازی گرفتن مفهوم رجعت و ارزش شهادت و قداست قرآن و حساسیت حدود شرعی و توهین‌های مکرر به جایگاه ولایت فقیه و حیف و میل بیت المال و تهدید بنیان‌های دینی نظام اسلامی اهمیتی قائل نیستند؟ آنان که برای تنهایی و غربت رهبری نعره حیدری داشتند چرا امروز برای تنهایی و غربت رهبری ناله‌ای هم برنمی آورند؟ راستی کفن پوش‌ها کجا هستند؟

هرچند تا امروز سایه چاوز همچنان بر تحولات سیاسی ایران دامنه دار بوده است،‌ امید آن هست که آن مرحوم که خود به دیار باقی شتافته است، سایه‌اش را هم از سر فضای سیاسی این کشور کم کند، شاید آرامشی که این مردم می‌خواهند به تدریج حاصل شود.

اما امروز، اگر نه روز بزرگ که روز مهمی برای بخشی از مردم ایران است. امروز شورای رقابت قیمت نهایی خودرو را در کشور تعیین خواهد کرد تا شاید بتواند بر ماه‌ها تشویش مردم پایان دهد. البته شاید اطلاعیه خودرو‌ساز‌ها مبنی بر عدم کاهش بهای خودرو و تقاضای آنان از مردم برای خرید خودرو، باعث شود که از شورای رقابت خبر خوشی برای مردم درنیاید. به هر حال اکنون خودرو‌ساز‌ها به نقدینگی نیاز دارند و مردم هم به خودرو. دولت نیز که خود مصوبه بالا رفتن قیمت‌ها را داده، خود ‌خواهان پایین آمدن آن شده؛ پیدا کنید پرتقال فروش را.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 21 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

زرگ‌ترین تابلو فرش جهان با موضوع مفاخر و تاریخ آذربایجان با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی رونمایی شد .


به گزارش واحد مرکزی خبر ، این تابلو فرش نفیس و منحصربه‌فرد که بزرگترین تابلو فرش جهان است  به سفارش شهرداری تبریز بافته شده و پس از رونمایی در موزه شهر تبریز به نمایش عمومی گذاشته شد.

این تابلو فرش که مبین مفاخر و تاریخ آذربایجان است در ابعاد 22 متر مربع و با وزن تقریبی سه تن با یازده  میلیون گره ترکی در رج شمار 50 با 30 درصد ابریشم و 70 درصد پشم  به اندازه هفت در پنج متر و بیست سانتی متر بافته شده است.

تصویر امام خمینی(ره) نیز در سمت راست و تصویر مقام معظم رهبری در سمت چپ آن طراحی و بافته شده است .

در متن این تابلوفرش تصاویری از علامه عبدالحسین امینی ، علامه سیدمحمدحسین طباطبایی، علامه محمدتقی جعفری، آیت اله شهید مدنی، آیت اله شهید قاضی طباطبایی، سیدعلی آقا قاضی ، استاد شهریار، پروین اعتصامی، سردار شهید مهدی باکری، سردار حسن شفیع زاده، شیخ محمد خیابانی، ثقة الاسلام، ستارخان سردار ملی، باقرخان سالار ملی، جبار باغچه بان و میرزاحسن رشدیه قرار دارد.

آقای ناصر محمدیان طراح و بافنده این قالی نفیس است .
 
 



تاریخ: دو شنبه 21 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

 

افسانه نیست، واقعیت دارد؛ موجودی كه می‌تواند در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی زمین و حتی در شرایط خلأ در فضا زنده بماند، دمای صفر مطلق تا 300 درجه فارنهایت را تحمل كرده و سال‌ها بدون آب زندگی كند، براحتی در برابر حرارت و تابش شدید مقاومت كرده و حتی از پرتوهای‌كشنده گاما و ایكس هم جان سالم به در ببرد. اینها همه بخشی از ساده‌ترین شرح حالی است كه می‌توان برای جانوری به نام تنبل اشاره كرد.

به نوشته جام جم آنلاین این جانداران كه به خرس آبی نیز مشهور هستند، نخستین بار دو قرن پیش سال 1773 توسط یوهان آگوس ابریم هوزه - یك جانورشناس آلمانی - كشف شدند، به گفته دانشمندان این جانوران بسیار عجیب و دارای ساختار استثنایی و مورفولوژی متفاوتی هستند كه بسیار به یك خرس مینیاتوری كوچك شباهت دارند. چند سال بعد یك جانور شناس ایتالیایی به نام «لازارو پالانزانی» حركات لاك پشتی آنها را توصیف و نام آنها را كندرو گذاشت.

به گفته محققان، این جانداران بسیار كوچك بوده و اندازه آنها كمتر از یك میلی‌متر محاسبه شده است. از دیدگاه تكاملی این نرم‌تنان با حشرات و سخت پوستان شباهت‌هایی دارند.

آنها موجوداتی آبزی و دارای زندگی دریایی هستند و در عین حال می‌توانند در زیستگاه‌های زمینی مانند خاك یا خزه زندگی كنند. ​

به گفته دانشمندان، آنها قادر به خشك شدن و از دست دادن 97 درصد از آب بدن خود هستند و می‌توانند در این شرایط برای چند سال به خواب بروند و دوباره زندگی خود را شروع كنند.

این مكانیسم بیولوژیكی توانسته این جاندار را ركورددار ماندن در شرایط سخت و طاقت‌فرسا كند. كندروها، نخستین جانداران شناخته شده‌ای هستند كه در فضا زنده مانده‌اند.

برخی بر این باورند شاید احتمال آمدن این جانداران از فضا یا سیارات دیگر قابل بررسی باشد اما برخی دیگر از دانشمندان این را یك داستان خیالی می‌دانند و نمی‌خواهند راجع به داستان آمدن آنها از جایی خارج از كره زمین بیندیشند، در واقع آنها این جانداران را با منشأ دریایی جایی كه بسیاری از گونه‌های دیگر از این جانداران زندگی می‌كنند، می‌شناسند.

تحقیقات روی این جاندار توانسته دیدگاه جدید و جذابی را در بحث چگونگی روند از دست دادن آب مولكول‌های بدن به دانشمندان ارائه كند.

محققان بر این باورند شناسایی این فرآیند می‌تواند برای حفاظت از مواد غذایی، تولید واكسن و انتقال DNA مورد استفاده قرار گیرد. بر اساس این تحقیقات علمی در حقیقت این جاندار با اهدای زندگی خود می‌تواند برای نجات انسان‌ها، توسعه و حفظ بهداشت جهانی موجی موثر و شگفت‌انگیز را به جریان بیندازد.



تاریخ: دو شنبه 21 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

فرماندهان طالبان با اعطای مدرک کتبی به شبه‌نظامیان این گروه، آنان را به حملات انتحاری و رفتن به بهشت تشویق می‌کنند.

به گزارش فارس، فروش بهشت در برخی از گروه‌های مسیحی یک امر عادی است اما در طول چند سال گذشته این موضوع در بین گروه‌های شبه‌نظامی در افغانستان و پاکستان نیز رواج یافته است.

شبه‌نظامیان طالبان در افغانستان و پاکستان معتقدند که با عملیات انتحاری مستقیم به بهشت می‌روند.

در اینجا مشکلی پیش می‌آید و آن این است که چه تضمینی برای رفتن عامل انتحاری به بهشت وجود دارد؟

فرماندهان طالبان با اعطای مدرک کتبی به شبه‌نظامیان این گروه، این مشکل را حل کرده‌اند.


این مدرک که «سند شهادت» نام دارد و به زبان اردو نوشته است و تأیید می‌کند که دارنده آن اهل بهشت است.

جالب است که فرماندهان طالبان برخی مواقع سند شهادت را پیش از کشته شدن دارنده آن به وی اعطا می‌کنند.

سند شهادت در حالی به عاملان انتحاری اعطا می‌شود که بیشتر مواقع قربانیان حملات آنان غیرنظامیان هستند.

البته طالبان برای کشتن غیرنظامیان نیز توجیه دارند زیرا به اعتقاد این گروه، شبه‌نظامیان با کشتن غیرنظامیان، عامل رفتن مردم به بهشت می‌شوند.




تاریخ: سه شنبه 8 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان کهریزک، غیرعلنی آغاز شد؛ در حالی که پیش از این، رییس دادگاه محاکم کیفری استان تهران اعلام کرده بود، دادگاه قضات متهم در پرونده کهریزک‌ علنی برگزار می‌شود، مگر اینکه اتفاق خاصی بیفتد.

اما این دادگاه به رغم حضور شمار بسیاری از خبرنگاران و عکاسان رسانه‌ها در محل دادگاه کیفری استان تهران، غیرعلنی برگزار شد.

به گزارش «تابناک»، بر پایه اعلام رئیس دادگاه شعبه ۷۶ دادگاه رسیدگی به اتهامات قضات معلق شده، پرونده موسوم به کهریزک غیرعلنی شد.

در حاشیه:
*علی اکبر حیدری فر از معاونان سابق مرتضوی و از قضات برکنار شده در پرونده کهریزک از ساعات ابتدایی در محل دادگاه حضور داشت اما سعید مرتضوی با تاخیر و حوالی ساعت 9:30 وارد دادگاه شد که با حضور او جلسه به صورت غیر علنی بر گزار شد.
*پیش از شروع دادگاه چندین و چند بار از خانواده شاکیان پرونده در خواست شد تا کارت شناسایی خود را ارائه دهند. این ماجرا باعث شد که وقتی مرتضوی و هیات همراه وارد دادگاه شدند یکی از اعضای خانواده قربانیان به کنایه خطاب به مسئولان حراست بگوید: لطفا کارت شناسایی متهمان را هم مورد بررسی قرار دهید!
*خودروی سعید مرتضوی و تیم حفاظتی وی که منتظر خارج کردن او از دادگاه هستند به جای توقف در مقابل درهای اصلی یا تشریفات، در مقابل در متروکه ای انتظار خروج وی را می‌کشند. این موضوع در کنار سردرگمی پدید آورده برای خبرنگاران و عکاسان رسانه های مختلف، این شائبه را ایجاد کرده که احتمالا پس از پایان دادگاه خبرنگاران با مرتضوی مواجه نشوند.
*مرتضوی بنا بر وعده مطرح شده قبلی، بدون وکیل در دادگاه حضور یافت؛ هرچند با توجه به سخنان یکی از اولیای دم مبنی بر فرصت نیافتن برای طرح شکایت، شاید اقدام مرتضوی در راستای صرفه جویی پر بیراه نبوده است!
بنا بر این گزارش، از ساعت ۸ صبح، خبرنگاران و برخی از اولیای دم و شکات پرونده در محوطه دادگاه حاضر شده بودند؛ اما به علت غیرعلنی شدن‌ دادگاه، تنها اولیای دم و بستگان درجه یک، اجازه حضور در جلسه دادگاه را یافتند.
 
این گزارش می‌افزاید: دقایقی پیش، سعید مرتضوی و حیدری‌فر از قضات معلق شده و متهمان این پرونده در نشست دادگاه حاضر شدند.

همچنین اصلانی که تا پیش از این دادگاه، وکیل سعید مرتضوی خوانده شده و حتی در روزهای گذشته اظهارنظرهایی به نقل از وی در خبرگزاری منتشر شده بود، در دادگاه حاضر شده و به خبرنگاران اعلام کرد که در این دادگاه به عنوان وکیل مرتضوی حضور نخواهد داشت.

اما پس از اعلام غیر علنی شدن دادگاه و حضور نیافتن خبرنگاران در این جلسه دادگاه، حجت‌الاسلام محمد‌رضا زائری از همراهان عبدالحسین روح‌الامینی در جمع خبرنگاران حاضر شد و با بیان نکاتی از این دادگاه، اعلام کرد که اگر برای برخی افراد تأمین جانی برقرار شود، سخنان مهمی را درباره سعید مرتضوی و متهمان این پرونده اعلام خواهند کرد.

همچنین باید در این باره یادآور شد، لحظاتی پیش، حسین‌زاده، نماینده روابط عمومی دادگستری استان تهران در جمع خبرنگاران حاضر در محوطه بیرونی دادگاه گفت: بر پایه بند ۳ ماده ۱۸۸ آیین دادرسی، هیأت قضایی تصمیم بر غیرعلنی بودن دادگاه گرفته است.

وی افزود: فیلم کامل جلسه دادگاه به سخنگوی قوه قضاییه تقدیم می‌شود تا ایشان درباره جلسه دادگاه اطلاع رسانی کنند.

تکمیلی:

دادگاه غیرعلنی رسیدگی به پرونده متهمان کهریزک پس از ۲۰۰دقیقه به پایان رسید و سعید مرتضوی دادستان سابق تهران و یکی از متهمان این پرونده بدون حضور در جمع خبرنگاران حاضر در محوطه بیرونی دادگاه از محل خارج شد.

اما از سوی دیگر، روح الامینی، پدر یکی از جان باختگان کهریزک در پایان نشست با حضور در جمع خبرنگاران گفت: در ابتدای جلسه امروز نماینده دادستان به تشریح كیفرخواست پرداخت و سه مورد اتهامی را به متهم ردیف اول تفهیم كرد. این در حالی است كه برخی خبرگزاریها تعداد  اتهامات وی را دو مورد اعلام كرده بودند. سپس برخی اولیای دم و وكلای آنها به طرح شكایت علیه متهمان پرداختند كه طرح شكایت با گریه آنها همراه بود.

حیف که مدعی‌العموم در جلسه نبود

وی افزود: ما به عنوان شاکیان خصوصی در این پرونده هستیم، لذا حیف که مدعی‌العموم که وظیفه دفاع از مردم را دارد در جلسه حضور نداشت. البته ما در این زمینه به دادگاه تذکر دادیم.

روح‌الامینی در پاسخ به سوالی درباره غیرعلنی برگزار شدن دادگاه گفت: درخواست ما هم علنی برگزار شدن آن بود و علت غیرعلنی برگزار شدن را از مسئولان دادگاه بپرسید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا هر سه متهم در دادگاه حضور داشتند گفت: یکی از مته‌مان را برای اولین بار می‌دیدم ولی دو متهم دیگر در دادگاه بودند.

این پرونده بیش از ۳۵۰۰ برگ دارد

روح الامینی با اشاره به اینکه از روند دادگاه راضی است، اظهار داشت: ما به این دادگاه امیدوار هستیم تا به حق خود برسیم. همچنین از رئیس دادگاه درخواست کرده بودیم که جلسه محاکمه به صورت علنی برگزار شود. در این جلسه برای نخستین بار بعضی از مته‌مان پرونده را دیدیم. این پرونده بیش از ۳۵۰۰ برگ دارد و در ۱۷ جلد آماده شده است.

وی خاطرنشان کرد: من در جلسه دادگاه حرف‌هایم را زدم و از آن فیلمبرداری شد حال اگر دادگاه صلاح بداند می‌تواند آن را در اختیار رسانه‌ها قرار دهد.

غده چرکین کهریزک هرگز از یاد نمی‌رود

کامرانی، پدر یکی دیگر از قربانیان حادثه کهریزک هم در جمع خبرنگاران گفت: امیدوارم جلسات ادامه یابد تا ما هم به حق خود برسیم فقط می‌خواهم درس عبرتی برای نسل آینده باشد که هر کسی که در هر پستی قرار گرفت اجازه سوءاستفاده از آن پست و میز را ندارد.

وی افزود: اینگونه کار کردن خیانت است نه خدمت و نام غده چرکین کهریزک هرگز از یاد نمی‌رود.

کامرانی در پایان با بیان اینکه معاونت در قتل، بازداشت غیرقانونی و گزارش خلاف واقع ۳ اتهام متهم ردیف اول پرونده است گفت: برای پرونده شکایت من هر ۳ اتهام ذکر شده مطرح است.

برای وکیل من فرصتی نماند که دفاع کند

جوادی‌فر یکی از شکات پرونده قضات کهریزک پس از خروج از دادگاه گفت: دو نفر از شکات شکایت خود را مطرح کردند اما برای وکیل من فرصتی نماند که دفاع کند.

وی افزود: با توجه به کمبود وقت زمان دیگری برای ادامه رسیدگی به پرونده قضات کهریزک در نظر گرفته می‌شود، به طور کلی روند دادگاه امروز خوب بود اما رضایت‌بخش بودن آن در روز آخر رسیدگی به پرونده مشخص می‌شود.



تاریخ: چهار شنبه 8 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

مخالفان بشار اسد در اقدامی توهین آمیز، از طریق یک فیلم کارتونی کمدی، به تمسخر اظهارات مقامات ایرانی در رابطه با بحران سوریه پرداختند.

به گزارش افکارنیوز، در این کارتون کوتاه که به شبکه العربیه ارسال شده است، به بشار اسد و احمدی نژاد و چندین تن از مقامات دیگر توهین بی سابقه ای شده است.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه در این کارتون کمدی لقب"استاندار با دراز ترین گردنم" و رامی مخلوف پسردایی بشار اسد لقب:" بزرگترین غارت کننده ثروتم " و ولید المعلم وزیر خارجه سوریه به دلیل چاقی اش لقب " ولید بزرگترین قورت دهنده ام" و فاروق الشرع معاون اول بشار اسد نیز بدلیل شایعه های زیاد در باره جدا شدنش از رژیم اسد لقب" جدا شده مخفیم" داده شده است.




تاریخ: یک شنبه 6 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

در حالی که تنها چند ساعت دیگر به اعلام اسامی برندگان هشتاد و پنجمین مراسم اسکار باقی مانده، این گزارش به برخی از سوالاتی که در رابطه با این مراسم مطرح است پاسخ می‌دهد.

به گزارش فارس، هشتاد و پنجمین مراسم اسکار بامداد فردا (به وقت ایران) در سالن کداک هالیوود، لس‌آنجلس، برگزار می‌شود.




امسال نیز همچون گذشته عده زیادی از ماه‌ها پیش در بخش‌های مختلف فنی، تأسیسات، آشپزی و... استخدام شده‌اند تا بتوانند این مراسم را بهتر از گذشته اجرا کنند.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 6 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

بنا بر ظواهر موجود، قرار نیست اکران‌های پرتنش سال جاری در انتهای ۱۳۹۱ به پایان برسد و شواهد نیز حکایت از این دارد که این تقابل، دست‌کم تا ماه‌های نخست سال ۹۲ نیز استمرار خواهد داشت. نشانه‌های این درگیری‌ها بر سر اکران شدن یا نشدن برخی فیلم‌ها حداقل برای عید نوروز پیش آمده و بعید نیست چنین جدلی پس از اکران نوروزی نیز استمرار یابد و عملاً دعوای اکران ۹۱ به ۹۲ منتقل شود!

به گزارش «تابناک»، با فروکش کردن جو جشنواره فیلم فجر، تلاش تهیه‌کنندگان و کارگردان‌ها برای اکران فیلم‌هایشان در بهترین فرصت اکران شدت گرفته و رقابت همیشگی بر سر اکران نوروزی آشکارا شده؛ اما این با شکل رقابت متفاوت است و در کنار فیلم‌هایی که برای اکران رقابت می‌کنند، برخی معادلات نانوشته نیز در رقم زدن اکران عید پیش روی مؤثر است. پیش از اشاره به این معادلات اما باید به فیلم‌هایی اشاره داشت که به نظر می‌رسد اکران نوروزی‌شان تقریباً قطعی است.

«آقای الف» به کارگردانی علی عطشانی فیلم نه چندان جدی است که احتمالاً اکران محدود نوروزی نصیبش می‌شود تا نخستین فیلم سه بعدی ایران ـ که در جشنواره سی و یکم رونمایی شد ـ امکان دیده شدن در سینماهای آزادی، فرهنگ و ایوان شمس را به عنوان تنها سینماهای مجهز به تجهیزات سه بعدی، در تعطیلات سال نو داشته باشد. با این اوصاف این فیلم را نمی‌توان جزو فیلم‌های جدی اکران نوروزی ـ که سالن‌های فراوانی را به از آن خود می‌کنند ـ گذارد
.


دومین فیلمی که احتمال اکرانش بالاست و کارگردانش یک سال تمام برای دریافت زمان مناسب اکران صبر کرده، «تهران ۱۵۰۰» است. این انیمشین قرار بود شانزدهم آذر اکران شود، ولی پس از درگیری‌های حوزه هنری و شورای صنفی ذیل وزارت فرهنگ و ارشاد، بهرام عظیمی کارگردان و همچنین تهیه‌کنندگان این فیلم ترجیح دادند تا زمان مناسبی که بتوانند بیشترین سالن‌ها را در اختیار داشته باشند، نسبت به اکران این انیمیشن که با کیفیت‌ترین انیمیشن تولید شده در ایران است، اقدام کنند. این زمان مناسب آن گونه که مدت‌ها پیش از جشنواره سی و یکم نیز اعلام می‌شد، نوروز ۹۲ است.

مسعود ده نمکی این شانس را خواهد داشت تا در اقدامی کم سابقه در تاریخ سینمای ایران، چهارمین فیلم پیاپی‌اش در اکران نوروزی قرار گیرد؛ فیلمی که بر خلاف سه گانه «اخراجی ها»، موقعیت‌های کمیک ندارد و قرار است یک ملودرام اجتماعی باشد.

بسیار ساده‌انگاری است که تصور کرد «رسوایی» در صف اکران نوروزی قرار نگیرد و گویا چهارمین فیلم ده نمکی نیز بدون کوچک‌ترین مشکلی از فرصت اکران نوروزی بهره‌مند شود.


«برف روی کاج‌ها» نخستین ساخته پیمان معادی که در جشنواره سی‌ام، فیلم برگزیده مخاطبان شد، جزو لیست سیاه بود و به همین دلیل،



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 1 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

دو تن از اين اخلالگران آزاد شده درحالي كه اشك در چشمانشان حلقه زده بود گفتند تصور ما اين بود كه درحالت حمايت از انقلاب و اسلام هستيم و نمي‌دانستيم در خدمت قدرت طلباني قرار گرفته‌ايم كه از ما براي رسيدن به اهداف سياسي خود به عنوان ابزار استفاده مي‌كنند. 
 
يكي از اين افراد كه اهل لرستان است گفت اگر پدرو مادرم بفهمند كه من به جاي آنكه در حوزه مشغول تحصيل علوم ديني باشم مرتكب چنين اقدامي شده‌ام و سروكارم با زندان افتاده، هرگز مرا نخواهند بخشيد.



تاریخ: سه شنبه 1 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 672
تعداد نظرات : 30
تعداد آنلاین : 1



Alternative content