هبوط
اجتماعی فرهنگی

دفتر سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد: خبر مربوط به دستگیری دختران میرحسین موسوی صحیح نبوده و آنها دستگیر نشده‌اند.

 
دفتر سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به مهر در مورد خبر دستگیری دختران میرحسین موسوی ساعت 8 صبح امروز توضیح داد: دادستان تهران اعلام کرده است که موضوع دستگیری و بازداشت نبوده است.این دفتر اعلام کرد: دختران میرحسین برای ادای توضیحاتی به دادسرای امنیت حاضر شده بودند که تا یک ساعت دیگر می توانند به خانه بازگردند.گفته های دفتر سخنگوی قوه قضائیه در حالی است که یکی از خبرگزاری ها اعلام کرده بود که نرگس و زهرا موسوی صبح امروز توسط ماموران دادستانی دستگیر شده اند.




تاریخ: دو شنبه 23 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

بیش از سه سال از واقعه اسفناک کهریزک می گذرد و پس از کش و قوس های فراوان، سعید مرتضوی یکی از متهمین اصلی این حادثه بازداشت و سپس آزاد شد.

اما این بازداشت درحالی اتفاق افتاد که دو روز قبل از آن، فیلمی که حاوی اتهاماتی علیه فاضل لاریجانی بود و در دفتر سعید مرتضوی تهیه و در اختیار رئیس جمهور گذاشته شده بود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و در حین استیضاح وزیر کار، پخش شد.

اگر چه این اقدام از قصد و تهیه فیلم گرفته تا پخش آن در انظار عمومی همه جرم و بی اخلاقی بود و با توجه به شرایط حساس سیاسی کشور و بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب می توان از آن به نوعی خیانت صریح به کشور اسلامی عنوان کرد؛ اما نکته اینجاست که در شرایط مشوش سیاسی فتنه ۸۸ نیز ضایعه اسفناک کهریزک کمتر از اتهام فعلی سعید مرتضوی نبود و به نوعی تساهل در این مساله باعث شد که اتفاقات ناگوار و ناخوشایند بعدی و البته روز یکشنبه مجلس رقم بخورد.

اتفاقاتی که اگر تعلل و تسامح قوه قضائیه برای رسیدگی به پرونده مرتضوی نبود، هرگز پیش آمد نمی کرد. پرونده ای که از اتهام فروش سوالات آزمون دستیاری گرفته تا کهریزک همه می توانست با رسیدگی زودتر از اتفاقات بعدی جلوگیری کند؛ تا اینکه سرانجام این تعلل باعث شود که مرتضوی چاله ای بکند که خود رئیس قوه قضائیه و همینطور رئیس جمهور و رئیس مجلس در آن بیفتند!

امیرمومنان حضرت علی (ع) در نامه خود به مالک اشتر می فرمایند:«بپرهیز از خونها و خونریزیهای بناحق. زیرا هیچ چیز، بیش از خونریزی بناحق، موجب کیفر خداوند نشود و بازخواستش را سبب نگردد و نعمتش را به زوال نکشد و رشته عمر را نبرد. خداوند سبحان، چون در روز حساب به داوری در میان مردم‌پردازد، نخستین داوری او درباره خونهایی است که مردم از یکدیگر ریخته‌اند.پس‌مباد که حکومت‌خود را با ریختن خون حرام تقویت کنی، زیرا ریختن چنان خونی‌نه تنها حکومت را ناتوان و سست‌سازد، بلکه آن را از میان برمی‌دارد یا به دیگران‌می‌سپارد».

همچنین در قرآن کریم در سوره مائده آیه ۳۲ آمده است: مَنْ قَتَلَ نَفْسَا بِغَیرِ نَفْسٍ أوفَسادٍ فِی الأَرضِ فَکانَّما قَتَلَ النَّاسَ جمیعاً (هر کس، انسانی را بدون ارتکاب قتل یافساد درروی زمین بکشد،چنان است که گویی همه انسانها را کشته است).

و در آیه ۱۸۷ سوره بقره نیز می فرماید:يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ كُتِبَ عَلَيْكُمُ القِصاص فی القتلی (ای کسانی که ايمان آورده ايد ، در باره کشتگان بر شما قصاص واجب شد).

با این همه تاکیدات دینی برای حرمت خون انسان و پرهیز از فجایعی مانند کهریزک و با توجه به اتهام بزرگ سعید مرتضوی باید شاهد آن باشیم که پس از گذشت بیش از سه سال، تازه دادگاه رسیدگی به آن تشکیل شود! و این مسلما مستلزم هزینه هایی برای اعتبار نظام اسلامی است چراکه در رسیدگی به چنین جرمی تعلل صورت گرفته و موجب بهره برداری معاندین از آن و ضعف حکومت شده است.

بهتر بود قوه قضائیه با تسریع روند رسیدگی به پرونده کهریزک از اتفاقات بعدی جلوگیری می کرد، نه اینکه با حادثه ناگوار دیگری، حکم بازداشت وی را صادر کند که از آن تعبیر به برخوردی شخصی و خانوادگی نشود.

امید است قوه قضائیه با برخورد قاطع با عوامل فجایعی مانند این،مانع از بروز اتفاقات ناگوار بعدی که به حیثیت نظام لطمه وارد می کنند شود.

گفتنی است دستور اعزام بازداشت شدگان ۱۸ تيرماه ۸۸ به كهريزك را مرتضوي شخصا صادر كرده بود و با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب دستور تعطیلی بازداشتگاه را صادر کرده بودند و بازهم نادیده گرفتن این دستور توسط سعید مرتضوی، در اثر رفتارهاي خشونت بارماموران با بازداشت شدگان، محيط غيربهداشتي و ضرب و شتم بازداشتي‌ها به دست ماموران و زندانيان شرور تحت امرشان؛ سه جوان به اسامي مرحوم محسن روح‌الاميني، مرحوم امير جوادي‌فر و مرحوم محمد كامراني جان باختند.

صالح نیک‌بخت وکیل مدافع خانواده امیر جوادی فر نیز چندی پیش از برگزاری "دادگاه پرونده کهريزک" در روز هشتم اسفند ماه سال جاری خبر داد و اظهار داشت:شاکیان این پرونده خانواده‌های جوادی فر، روح الامینی، کامرانی و مدعی العموم هستند که در این دادگاه به اتهامات سعید مرتضوی دادستان وقت استان تهران و سه قاضی دیگر شامل معاون سعید مرتضوی، دادیار دادسرای ویژه امنیت و نیز یک قاضی دیگر که در جريان این پرونده اتهاماتی به وی منتسب است بررسی می شود.




تاریخ: دو شنبه 23 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم ضمن اشاره به نتایج جلسات مشترک دولت و مجلس طی چند روز گذشته، گفت: این جلسات نتیجه روشنی داشت که می توان به عیدی ویژه دولت و مجلس که در اسفند به مردم پرداخت می شود، اشاره کرد.

به گزارش مهر، رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه جلسات خوب و مفیدی دولت و مجلس داشتند، تصریح کرد: نتیجه روشن این جلسات عیدی ویژه دولت و مجلس بود که در اسفند به صورت نقدی یا ترکیبی از نقدی و کالایی به مردم پرداخت می شود.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم ضمن اشاره به نتایج جلسات مشترک دولت و مجلس  طی چند روز گذشته، گفت: این جلسات نتیجه روشنی داشت که می توان به عیدی ویژه دولت و مجلس که در اسفند به مردم پرداخت می شود اشاره کرد.

وی تصریح کرد: این سرانه یا نقدی خواهد بود یا ترکیبی از نقدی و کالایی و مبلغ آن را دولت در چند روز آینده اعلام خواهد کرد.

اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها نیازمند فضای آرام و ثبات اقتصادی
  
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه در ادامه این جلسات بحث قانون هدفمندکردن یارانه ها مورد بحث قرار  گرفت، خاطرنشان کرد: در جلسات کارگروهی این جلسه موضوعاتی از قبیل آثار هدفمندکردن یارانه ها در مرحله اول و آثار آن در جامعه و پیش بینی فاز دوم هدفمند کردن یارانه ها و آثار تورمی و شرایطی که برای اجرای این مرحله از قانون برای جامعه ایجاد می کند مورد بحث قرار  گرفت.


ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

شرکتی تایوانی با بهره بردن از فناوری‌های جدیدی که برای ساخت نمایشگر ارائه شده‌اند، نمونه‌ای اولیه از موبایلی نامرئی، یا تمام شیشه‌ای را عرضه کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دیسکاوری نیوز، شرکتی به نام پلی‌ترون تکنولوژی، گوشی جدیدی را رونمایی کرده‌است که تقریبا نامرئی است، زیرا قطعات الکترونیکی ریزتر از آن هستند که بتوان آنها را به سادگی دید. مدارهای این گوشی از سیم‌پیچ‌هایی با سیم‌های بسیار باریک تشکیل شده‌اند که در میان دو لایه‌شیشه‌ای قرار گرفته‌اند.

شرکت پلی‌ترون در زمینه ساخت نمایشگرهای موبایل سابقه طولانی دارد و محصولی به نام شیشه خصوصی را وارد بازار کرده‌است. در این شیشه مولکول‌های کریستال مایع درزمان قطع جریان ترتیبی نامنظم دارند اما در زمان وصل شدن جریان برق،‌ مولکول‌ها مرتب شده و به نور اجازه عبور می‌دهند.


بر همین اساس، موبایل جدید تازمانی که روشن باشد، نسبتا نامرئی خواهد بود. بنا به گفته پلی‌ترون تاکنون چندین شرکت نسبت به ابداع جدید این شرکت تایوانی توجه نشان داده‌اند. این موبایل هنوز در مراحل اولیه طراحی و ساخت است و علاوه بر این، بخش‌هایی از موبایل نیز نمی‌توانند نامرئی باشند که از آن جمله می‌توان به سیم‌کارت و باطری اشاره کرد. همچنین هنوز برای آن سیستم عاملی درنظر گرفته نشده است.

از سویی دیگر، گوشی نامرئی تمام شیشه‌ای باید از ماده‌ای ساخته شده‌باشد که در برابر ضربات مقاوم باشد. همچنین استفاده از گوشی موبایل نامرئی می‌تواند برای افرادی که در گم کردن گوشی خود تخصص دارند، چالش‌ برانگیز باشد.




تاریخ: شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

شنيده شده است که ديوان عدالت اداري طي روزهاي آينده قصد دارد مديري را که قول غير شرف! - به گفته مرتضوي وي قول شرف نداده بود- به مجلسيان حواله کرده بود را برکنار کند.

به گزارش دیدبان، به هر حال چه ديوان عدالت اداري وارد شود چه مجلس نهم آنچه که مهم است اين است که مرتضوي براي سازماني که از ظرفيت هاي فراوان مالي برخوردار است مناسب نيست مخصوصا اينکه نکات مبهمي در پرونده وي موجود است.

1.    اشاره

دفتر تحکيم وحدت از طيف اصلاح طلبان دانشجويي، نسبت به انتصاب سعيد مرتضوي به رياست سازمان تأمين اجتماعي اعتراض داشته و خواستار عزل اين فرد از منصب رياست سازمان تأمين اجتماعي شد.(1)  چهره هاي شاخص اصول گرايي نيز با انتصاب قاضي سعيد مرتضوي به اين سمت به شدت انتقاد نموده و از رئيس جمهور خواستند تا او را عزل کند. همچنين مجلس اصول گرايي هشتم نيز تندترين انتقادات را به دولت نسبت به اين انتصاب داشته تا جايي که امر به استيضاح وزير کار کشيده شد. اين چه شخصيتي است که هر دو طيف سياسي مطرح و موجود از انتصاب وي نگران و ناراحت هستند؟ قاضي مرتضوي کيست؟

2.    سعيد مرتضوي کيست؟
مرتضوي در آخرين روز هاي سال 90 وسايل کار خود را از ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز جمع كرد تا آنها را روي ميز جديدش در سازمان تأمين اجتماعي پهن كند. اما اين انتصاب با جنجال هايي همراه بود. او اولين باري نيست که به عنوان چهره اي جنجالي در افکار عمومي مطرح مي شود. علاوه بر اين انتصاب جنجالي؛ در وقايع ديگري نيز سعيد مرتضوي به عنوان بازيگر نقش اول مرد ظاهر شده است.

سعيد مرتضوي در شهرستان ميبد يزد به دنيا آمد. او همزمان با تحصيل در دانشگاه به همکاري خود با بسيج ادامه داد و در همين حال در قوه قضائيه نيز ابتدا به عنوان سرباز و سپس به عنوان ضابط قضايي در دادگستري استان يزد مشغول به کار شد.

مرتضوي تنها نوزده سال داشت که به عنوان داديار يکي از شعب دادگاه انقلاب شهر بابک انتخاب شد. بعد از گذشت نزديک به يک سال يعني در آغاز بيست سالگي، از دادياري به رياست دادگاه ارتقا يافت. وي در سال 1373 و در سن 27 سالگي به رياست شعبه 9 دادگاه عمومي تهران منصوب شد. مرتضوي همچنين رياست شعبه 34مجتمع قضايي کارکنان دولت و شعبه 1410 دادگاه مطبوعات را بر عهده داشت وي در زمان رياست بر دادگاه مطبوعات بسياري از روزنامه‌هاي اصلاح طلب را توقيف و روزنامه‌نگاران منتقد را روانه زندان کرد. از توقيف تعداد زيادي از نشريات اصلاح طلب در ارديبهشت 79 مورد غضب اين طيف سياسي قرار گرفت. از سوي ديگر محاکمه برخي چهره هاي شاخص در دوره اصلاحات که اين روزها به جرگه ضدانقلاب خارج نشين پيوسته اند، ناراحتي اين جريان از مرتضوي را دو چندان کرده بود. اما ماجراي بازداشتگاه کهريزک که با پايان دوره آيت‌الله هاشمي شاهرودي و روي کار آمدن آيت‌الله آملي لاريجاني همزمان شده بود، سبب شد تا فعاليت‌هاي مرتضوي در اين سمت پايان يابد. در دي ماه 1388 محمود احمدي نژاد او را به عنوان رئيس ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز منصوب کرد. در اين ماراتن مرتضوي در روزهاي پاياني سال 1390 به رياست سازمان تأمين اجتماعي رسيد.

3.    فرازها و فرودها
در حوادث مختلفي نام قاضي سعيد مرتضوي مطرح بوده و به عنوان بازيگر نقش اول مرد در وقايع ظاهر شده است. در جدول ذيل به فرازها و فرودهاي حيات سياسي قاضي سعيد مرتضوي پرداخته ايم:
آنچه که در اين ميان مهم و قابل توجه است عزم جدي نظام اسلامي در برخورد با هر نوع فساد در هر جايگاهي است به نحوي که هيچگونه مماشاتي را با کسي که در بالاترين رده هاي قضايي کشور بوده نداشته و مصرانه خواستار پيگيري ويژه اين موضوع است. اين جديت به نحوي است که رهبر معظم انقلاب خود پيشگام در بحث مطالبه گري مي فرمايند: «روند اين پيگيري کند بوده و آنچنان که بايد پيش نرفته است اما اين مساله فراموش نشده و انشاءالله به پيش خواهد رفت.»



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

حیوانات بسیاری بر روی کره زمین زندگی می کنند که در نقاط مختلف دنیا پراکنده هستند. در میان گونه های مختلف برخی از حیوانات نیز هستند که بسیار نادر و کمیاب هستند.

به گزارش مشرق، حیوانات نادر معمولا تحت حمایت های مختلف و البته مراقبت های ویژه قرار دارند. برخی از آنها به اندازه‌ای نایاب هستند که تنها می توان آنها را در باغ وحش های خاص پیدا کرد. در این مطلب نگاهی داریم به تعدادی از نایاب‌ترین حیوانات دنیا:

Tarsiers

این موجود بیشتر در جنوب شرقی آسیا دیده می شود و البته زیستگاه اصلی آن در جزیره ای به نام بورنیو است. «Tarsiers»ها دارای قدی کوتاه و چشمانی به مانند فضایی ها هستند، مغز این موجودات همچنین به اندازه چشم های آن است. خوراک اصلی آن ها خفاش، قناری و مارمولک است و البته به خاطر شکل خاصش زیاد مورد شکار قرار می گیرد. مسئولین محیط زیستی می گویند این موجودات بسیار نایاب شده است و به دنبال آن هستند مراقبت های ویژه ای را برای تدارک ببینند.



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
دبیرکل حزب‌الله ایران خود را کاندیدای انتخابات آینده ریاست جمهوری معرفی کرد.

به گزارش خبرآنلاین آیت‌الله سیدمحمدباقر خرازی در مراسم افتتاح رسمی دفتر نمایندگی روزنامه حزب‌الله در بندرعباس، با بیان این‌که «برخی ابتدا نمی‌گذاشتند که حزب‌الله شکل بگیرد» ادامه داد: ما باید تحمل می‌کردیم تا مبانی اعتقادی و تشکیلاتی حزب‌الله شکل بگیرد و اکنون آماده شده است. نه تنها از برای جریان تشکیلاتی حزب‌الله، بلکه برای دولت حزب‌الله. امروز آمده‌ایم تا توسط این رسانه جریانی به همه مردم و ملت بگوییم؛ هر آن کس که ایرانی است، در حزب الله هم هست و رده‌ها متفاوت است.

وی با بیان این‌که «حزب‌الله تشکیلاتی این نیست که یک چفیه روی دوشمان بیندازیم و عربده‌کشی کنیم و بر سر همه داد بزنیم»، تاکید کرد: ما بهترین مردم دنیا را داریم اما قدر آن‌ها را نمی‌دانیم.

وی مدعی شد: امام زمان(عج) منتظر نیست تا هرچه سریع‌تر ظهور کند، باید آرام آرام و لایه به لایه زمینه ظهور فراهم شود؛ زیرا این مساله ممکن است هزاران سال دیگر هم طول بکشد، امام زمان همین کنار ننشسته که سریع بیاید.

گزیده سخنان وی از این قرار است:

  • شهیدمطهری در مجلسی سخنرانی سنگین می‌کرد، فردی گفت به پایین بیایید و طوری سخن بگویید که ما هم بفهمیم و مطهری در جواب وی بیان کرد نه خیر شما به بالا بیایید تا بفهمید، علما پایین نمی‌آیند بلکه مردم را به بالا می‌کشند.

  • روزنامه حزب‌الله نماد رسانه‌ همه رسانه‌هاست، اگر تیترهای آن را ببینید، به یقین خواهید فهمید که هیچ روزنامه‌ای جرأت نمی‌کند تیترهای ما را بزند، تا جایی که مدیران مسوول برخی از روزنامه‌ها به من می‌گویند شما چه جرأتی دارید که برخی تیترها را می‌زنید!

  • ان‌شاالله به زودی دولت حزب الله هم خواهد آمد، در این جریان ما چپ و راست نداریم، هرکس خوب باشد خوبش را می‌گوییم اما اگر بدی و خطایی هم کرد بدش را می‌گوییم و با هیچکس هم پیوند اخوت و برادری نداریم. با همه هستیم، برای همه هستیم و بر همه هم هستیم.

  • من برای آینده دولت حزب الله برنامه بسیار مهمی دارم که برای بچه‌های روزنامه حزب الله گفته‌ام. دولت حزب‌الله که شکل گرفت، باید تندترین روزنامه، روزنامه خود حزب الله باشد. پالس‌های خطر را باید به سرعت بیفکند تا دولت بداند که در کجا قرار دارد و در کجا بی‌نظمی هست.
  • حتما همه می‌دانند که بنده خلبان هم هستم، مدارج فوق لیسانس هم دارم، مدرک دکتری هم به زودی می‌گیرم و 18 سال است که درس خارج تدریس می‌کنم. این‌ها را گفتم که فکر نکنید با یک روحانی بیابانی که هیچی حالیش نیست، طرف هستند. ما برای اسلام و ایران برنامه بسیار مدونی آماده کرده‌ایم، شهر به شهر برنامه داریم. همین الان که از قشم می‌آمدم، هسته‌های مهمی را سازماندهی کردم. به همه گفته‌ام که چه کار باید کرد تا کشور ما به کشوری بزرگ و ثروتمند تبدیل شود.
 


ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
دادستانی تهران برای بررسی دوربین‌های نصب شده در سازمان تأمین اجتماعی، دفتر کار سعید مرتضوی را بازرسی کرد. 
  
یک منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس درباره بازرسی دادستانی تهران از سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: پس از دستگیری سعید مرتضوی، سرپرست سازمان تأمین اجتماعی از دادستانی تهران برای بررسی دوربین‌های نصب شده در سازمان به دفتر کار مرتضوی و حوزه ریاست مراجعه کردند.

وی ادامه داد: پس از آزادی مرتضوی حدود 8 نفز از اعضای حوزه ریاست سازمان تأمین اجتماعی به دادستانی برای ارائه توضیحاتی احضار شدند و در حال حاضر نیز آزاد هستند.

این مقام مسئول درباره آزادی مرتضوی بیان داشت: مبلغ وثیقه آزادی مرتضوی هنوز مشخص نشده است.



تاریخ: شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
خودکار فناوری پیشرفته شرکت Lernstift در زمان نوشتار اشتباه می‌لرزد.

به گزارش ایسنا این خودکار برای کمک به یادگیری نوشتاری جوانان طراحی شده اما برای انسانها در تمام سنین قابل استفاده است.

این خودکار که در مرحله پیش‌ساخت قرار داشته، می‌تواند اشتباهات تلفظ و شکل‌گیری حروف را بطور بلادرنگ شناسایی کرده و یک لرزش هشدار را به دست نویسنده وارد کند.

کاربران می‌توانند یکی از دو حالت این خودکار که شامل حالت خوشنویسی برای نمایش عیوب شکل و خوانایی و حالت املاء برای شناسایی اشتباهات املایی و دستوری است را انتخاب کنند.

حسگرهای ساخته شده درون این خودکار می‌توانند تغییرات در شکل حروف را شناسایی کرده و در صورت بروز اشتباه به سرعت لرزش را اعمال کنند.

فالک و مندی وولسکی، سازندگان این خودکار از تلاشهای اولیه پسر خود برای یادگیری نوشتن الهام گرفته‌اند.

آنها امیدوارند که این کار بتواند به کودکان در نوشتن دقیق‌تر و سریعتر کمک کند.

این مخترعان قصد دارند یک پروژه سرمایه‌گذاری جمعی را در ماه فوریه راه‌اندازی کنند که سرمایه لازم برای تولید و بازاری کردن ایده را با کمکهای ملی مردم برای حمایت از مفهوم پشت اختراع، تامین می‌کند.

آنها همچنین قصد دارند خودکارهای آینده را با افزودن حسگرهای فشار، قابلیت اتصال به رایانه و یک بستر نرم‌افزاری باز برای دیگران به منظور ساخت برنامه و گسترش عملکرد این خودکار ارتقا ببخشند. 



تاریخ: پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی



تاریخ: پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 65
بازدید ماه : 3367
بازدید کل : 89228
تعداد مطالب : 672
تعداد نظرات : 30
تعداد آنلاین : 1



Alternative content