هبوط
اجتماعی فرهنگی

دندان‌های جلو را بکشید تا خوش‌تیپ‌تر شوید!

به گزارش مشرق، این واقعیتی در نسل کنونی جوانان افریقای جنوبی است که به صورت مد در جامعه جا افتاده است.

این جملاتی که می خوانید، نه دروغ است و نه به سخره گرفتن فردی!


اگر می‌خواهید به عنوان جوان خوش‌تیب به شما توجه شود، پس بیایید و دندان‌های وسط بالای خود را بکشید و دور بیندازید. این‌گونه خوش‌تیب‌تر خواهید شد. این واقعیتی در نسل کنونی جوانان آفریقای جنوبی است که به صورت مد در جامعه جا افتاده است.

در طول ۶۰ سال صنعت فشن این نمونه در نوع خود منحصر بفرد است که مردم افریقای جنوبی معتقد شده‌اند برای خوش‌تیپ شدن باید دندان‌های جلو را کشید! مد دندان کشیدن بین جوانان کیپ تاون پایتخت و چند منطقه دیگر رواج دارد و جوانان به هر قیمتی شده این کار را انجام می دهند.




تاریخ: پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

سعید مرتضوی دادستان سابق تهران، شامگاه دوشنبه بازداشت و گفته می‌شود به زندان اوین منتقل شده است.

به گزارش «تابناک»، سعید مرتضوی، دادستان عمومی و انقلاب سابق تهران، شامگاه دوشنبه (ساعاتی پیش) بازداشت شد.

به گزارش فارس، دادستانی تهران با تأیید این خبر، درباره علت بازداشت سعید مرتضوی اظهار نظری نکرد.

اخبار تکمیلی به نقل از دیگر منابع خبری حاکی است، مرتضوی به هنگام خروج از محل کار خود بازداشت شده و معاون دادستان تهران در هنگام بازداشت نامبرده در محل حضور داشته‌است.
گفته می‌شود، مرتضوی پس از بازداشت به زندان اوین منتقل شده است.

برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید

دادستانی تهران در خبری کوتاه، بازداشت مرتضوی را تایید کرده است.
دادستانی تهران در خبری کوتاه، بازداشت مرتضوی را تایید کرده است.

سعید مرتضوی در پرونده کهریزک به همراه شماری از همکارانش از کار معلق شده و پرونده مفتوحی دارد که احتمال می‌رود علت بازداشت وی به همین دلیل باشد.
اما احتمال دیگری که مطرح است، سریال عزل و نصب وی در صندوق تأمین اجتماعی است که اگر از نقطه نظر قوه مقننه و دیوان عدالت اداری به آن بنگریم، حضور مرتضوی در رأس تأمین اجتماعی در مقاطعی غیر قانونی شناخته شده و بیان می‌شد که تصرفات وی قابل پیگرد قانونی است.

پیش از این محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود گفته بود که در هشتم اسفند ماه امسال، دادگاه رسیدگی به پرونده کهریزک برگزار خواهد شد.

تکمیلی

یک منبع آگاه به «تابناک» گفته است که قاضی پرونده کهریزک در روزهای گذشته، مرتضوی را به دادگاه احضار می‌کند که در موعد مقرر وی یا وکیل وی در دادگاه حضور نمی‌یابند؛ بنابراین، شاید یکی از دلایل بازداشت وی، به این ماجرا و حضور نیافتن وی به دادگاه مربوط باشد.  با وجود این، ممکن است، دلایل دیگری نیز برای بازداشت وی وجود داشته باشد؛ دلایلی که احتمالا در ساعا
ت آینده دادستانی به آنها خواهد پرداخت.




تاریخ: سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

استعفای ناگهانی محمد رویانیان از مدیرعاملی پرسپولیس، خبر جالبی بود که ذهن اهالی فوتبال را به خود مشغول کرد؛ البته رویانیان از ریاست ستاد حمل و نقل و سوخت کشور هم استعفا داد.

اما جالب این که رویانیان درخواست رسمی برای کناره‌گیری از ریاست ستاد حمل و نقل و سوخت کشور و مدیر عاملی باشگاه پرسپولیس را به دفتر رییس جمهوری ارایه کرد، چون معمولا استعفای مدیرعامل باشگاه، باید تقدیم رئیس هیأت‌مدیره باشگاه شود!

به گزارش «تابناک»، فداحسین مالکی، رئیس هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس در این باره گفت: ‌ تاکنون هیچ استعفایی از رویانیان ندیده‌ام و کسی هم در این‌ باره به من چیزی نگفته است.

مدیر عامل باشگاه پرسپولیس که پیش از این نیز درخواست استعفایش را به وزیر ورزش داده بود، بار دیگر امروز سه شنبه، این درخواست را ارائه کرد؛ اما شنیده‌ها حاکی از آن است که وی همچنان در باشگاه پرسپولیس خواهد ماند، ولی با ستاد سوخت قطع همکاری خواهد کرد.

محمد شیخان، معاون اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور در گفت‌وگویی اظهار داشت: محمد رویانیان که از ستاد حمل و نقل و سوخت استعفا داده است، به عنوان مدیر عامل باشگاه پرسپولیس به کار خود ادامه خواهد داد.

البته حدس و گمان زیادی در مورد استعفای مدیرعامل باشگاه شنیده شده ولی گفته می‌شود، وی در حال آماده شدن برای تصدی پست وزارت ورزش و جوانان است.

اینها همه در حالی است که شنید‌ه‌ایم، این روز‌ها رویانیان نشست‌های متعددی برای تصدی این مسئولیت در ماه‌های پایانی دولت داشته و حتی برنامه‌هایی نیز برای این وزارتخانه آماده کرده است.

گفتنی است، مدتی است که شایعه رفتن رویانیان از باشگاه پرسپولیس در این باشگاه زمزمه می‌شود که ظاهرا مرتبط با رفتن احتمالی وی به وزارت ورزش و جوانان نیست.

در ماه گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رأی گیری نشان دادند که توضیحات وزیر ورزش و امور جوانان در پاسخ به پرسش علت عدم اجرایی شدن تکلیف برنامه پنجم توسعه در ارتباط با وزه جوانان قانع نشدند.

نمایندگان مجلس با ۶۴ رأی موافق، ۱۲۴ رأی مخالف و ۲۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۹ نماینده حاضر اعلام کردند که توضیحات وزیر در پاسخ به این سوال آنان را قانع نکرده است.

اگر رأی مجلس در خصوص قانع نشدن از اظهارات وزیر ورزش به سه مورد برسد زمینه استیضاح وی در مجلس فراهم خواهد شد. رأی نمایندگان نخستین کارت مجلس به عباسی بود.

با کارت زردی که مجلس در این روز به عباسی داد، کارت‌های زرد مجلس به کابینه به دو عدد رسید...؛ هر چند محمد رویانیان مهم‌ترین دلایل استعفایش از پرسپولیس را اینگونه اعلام کرد که من مرد میدان فوتبال نیستم، متأسفانه به من مرتب اتهام می‌زدند که پول از کجا می‌آوری؟

البته این شایعه هم وجود دارد که رویانیان پس از استعفای علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال شود، همچنین دیگر مورد احتمالی، این که شاید این استعفا، اهرمی برای رهایی از فشار مالی باشد که این روز‌ها ترکش کمبود نقدینگی دامن این باشگاه بزرگ را گرفته است.

گفتنی است، محمد رویانیان شهریور ماه سال ۹۰ به عنوان مدیر عامل باشگاه پرسپولیس منصوب شد. وی در آغاز فصل دوازدهم لیگ بر‌تر مجموعه‌ای از بهترین بازیکنان فوتبال ایران را به خدمت گرفت و تیمی ایده ال را برای حضور در مسابقات آماده کرد، ولی انتخاب مانوئل ژوزه به سمت سرمربی و کارکرد ناپسندیده وی، عملا از رویانیان یک مدیر ناکام در نتیجه‌گیری ساخت.
به هر روی، در فوتبال ما هر اتفاقی امکان دارد در هر زمانی رخ بدهد فقط چند روزی صبر کنید!




تاریخ: سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

دبیر شورای عالی فضای مجازی حملات سایبری به فضای مجازی کشور را مشکلی دانست که برای مقابله با آن نیاز است پهنای باند درگاه بین‌المللی اینترنت کاهش یابد که این موضوع در نهایت موجب پایین آمدن سرعت اینترنت و کند باز شدن صفحات می شود.
 
به گزارش ایسنا، مهدی اخوان بهابادی فعالیت‌های 11 ماهه گذشته شورای عالی فضای مجازی را بیشتر در حوزه ساخت تشکیلات مورد نیاز ذکر کرد و گفت: سه کمیسیون عالی مصوب شامل امنیت فضای مجازی، ارتقای تولید محتوا و تنظیم مقررات فضای مجازی کشور تشکیل شده است.این شورا، سومین شورای عالی بعد از شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی امنیت ملی است که منحصر به دبیرخانه نشده است.
 
شبکه مجازی داخلی
 اخوان در مورد ایجاد شبکه مجازی داخلی، آن را مدلی دانست که در همه جا به کار گرفته شده است و گفت: در موضوع ایجاد یک شبکه قوی داخلی اتفاق نظر وجود داشته و دارد ولی این امر به معنی جدایی از اینترنت جهانی نیست بلکه به صورت طبیعی، داخل کشور برای کاربران امتیاز های خاصی در جهت دسترسی به محتواهای داخلی در نظر گرفته می شود.وی افزود: این امتیازها می‌تواند سرعت بیشتر دسترسی و هزینه کمتر باشد و شبکه داخلی هم با همین انگیزه شکل گرفت،‌ البته ما به حجم قابل توجهی تجهیزات شبکه نیاز داشتیم که بخشی از آن انجام شد ولی ما روزی می‌توانیم بگوییم داخل کشور شبکه ملی داریم که حداکثر ممکن میزبانی‌ها به داخل کشور منتقل شود، در این حالت است که مردم احساس می‌کنند هزینه‌های آنها پایین آمده یا سرعت متفاوتی را تجربه می کنند.
 
او تصریح کرد: هنوز این اتفاق رخ نداده که علت اصلی آن هزینه میزبانی است ما هم در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی چند بند از جمله محاسبه تعرفه برق مراکز داده بر مبنای تعرفه فرهنگی آموزشی و کاهش محسوس هزینه پهنای باند را مصوب کردیم که موجب کاهش هزینه مراکز داده داخلی و به طور طبیعی افزایش تقاضا می شود.دبیر شورای عالی فضای مجازی افزایش سرعت دسترسی به فضای مجازی را انگیزه دیگری برای استفاده از میزبانی داخلی ذکر کرد و گفت: تصویب شد که محدودیت کنونی برای دسترسی خانگی به شبکه اینترنت به شکلی کاملا متفاوت برای محتوای داخلی در نظر گرفته شود به گونه‌ای که دست کم امکان مشاهده فیلم در آن فراهم شود.
 
وی با اشاره به برنامه بهره‌برداری از مرحله اول خدمات تلویزیون تعاملی افزود: مردم برای استفاده از این خدمات با استفاده از اتصال اینترنت و گیرنده دیجیتال از بانک فیلم موجود استفاده کنند که بدون افزایش سرعت ممکن نیست.
 
افزایش سرعت تا پایان بهار 92/ورود حاکمیت برای شکستن قیمت
 اخوان که در گفت‌وگوی ویژه خبری سخن می‌گفت، زمان راه‌اندازی شبکه ملی را وابسته به همکاری مراکز داده داخلی و بخش خصوصی دانست و گفت:‌ البته ما مدت زیادی منتظر نمی مانیم، تا مدتی پس از کاهش هزینه‌های مراکز داده، اگر این مراکز متعلق به بخش خصوصی توانستند به تقاضای صاحبان وب سایت ها پاسخ بدهند که مطلوب است ولی اگر چنین نشود، حاکمیت برای شکستن قیمت ورود پیدا خواهد کرد. وی افزایش سرعت را نیازمند سرمایه سنگین ندانست و افزود: امیدواریم در طی چند ماه آتی این امر احتمالا سه ماهه اول سال بعد، محقق شود.
 
نارضایتی مردم از فیلترینگ
 دبیر شورای عالی فضای مجازی در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به نارضایتی قسمتی از کاربران از فیلتر کردن سایت‌ها گفت:‌ این نارضایتی به علت شیوه انجام این کار رخ داده است.وی سلیقه و امکانات فنی را موثر در امر اجرا دانست و افزود: از جمله قرار دادن تصاویر مکانهای مقدس در زمانی که یک کاربر به سایت مورد نظر خود به علت فیلتر شدن دسترسی پیدا نکرده و ناراحت شده است،‌ کاری ضد تبلیغ و سلیقه ای است.او تصریح کرد: امکانات فنی مساله دیگریست که شاید باید در سالهای گذشته برای آن در موضوع فیلترینگ سرمایه‌گذاری بیشتری انجام می شد از جمله هم‌اکنون اگر در یک صفحه چند سطر محتوای مجرمانه وجود داشته باشد، کل این صفحه فیلتر و دسترسی به محتوای زیادی غیرممکن می شود که راه حل آن پالایش محتوایی و حذف بخش مجرمانه است که می‌تواند بسیار کمک کننده باشد که اقدامات آن شروع شده است.
 
اخوان بهابادی به وجود نقص‌هایی در سامانه فیلترینگ موجود هم اشاره کرده و گفت: ممکن است برخی مراکز علمی هم به علت همین نقص ها و به اشتباه فیلتر شده باشد که نیازمند اصلاح بانک مورد استفاده نرم افزار فیلترینگ است، از این رو قرار است فرآیند پاسخگویی به شکایات تقویت شود و مردم احساس کنند اگر با فیلترینگ اشتباهی مواجه شدند، با یک تماس کوتاه در زمان کوتاهی پاسخ خود را دریافت می کنند.
 
وی افزود: موضوع دیگر، ایجاد فیلترینگ متناسب با کاربران مختلف است، مثلا محتوای یک پزشک با یک مهندس کاملا متفاوت است، از این رو یک راه کار طبقه‌بندی اینترنت براساس کاربران است که امیدواریم بتواند مشکلات موجود را کم کند.
 
vpn قانونی چیست؟
 دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره وی پی ان های قانونی گفت: در دنیا وی پی ان به عنوان شبکه اختصاصی مجازی استفاده می‌شود،‌ داخل کشور ما این ابزار به شکل غیرتخصصی و برای دور زدن سامانه فیلترینگ کشور استفاده می‌شود که ایراد منطقی دارد چرا که اگر فیلترینگ اشکال دارد،‌ این سامانه باید اصلاح شود نه این که آن را دور زد.وی افزود:‌ از طرف دیگر حذف وی پی ان به علت کاربرد آن در موسسات مختلف از جمله بانک‌ها مقدور نیست از این رو مقرر شد در کوتاه مدت که ثبت نام از اواخر هفته جاری خواهد بود، متقاضیان وی پی ان قانونی، اطلاعات خود را در سایت ثبت کنند و ظرف مدت کوتاهی خدمات بگیرند.دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: ما برای واگذاری اولویت‌بندی خواهیم داشت، در اولویت اول موسسات بانکی، مالی، سفارت خانه‌ها و خبرگزاری‌ها هستند در مراحل بعدی هم طیف‌های مختلف وارد می شوند.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 16 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

دکتر حسن‌ابراهیم حبیبی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درگذشت.

به گزارش ایسنا، دکتر حسن حبیبی متولد سال ۱۳۱۵ در تهران بود. وی سال‌ها از بیماری رنج می‌برد.
حبیبی رییس بنیاد ایران شناسی بود. وی هم‌چنین وزیر ارشاد دولت بازرگان، وزیر علوم و آموزش عالی و پس از آن وزیر دادگستری دولت میرحسین موسوی و معاون اول اکبر هاشمی رفسنجانی و دولت اولِ سیدمحمد خاتمی در ایران بود.

وی هم چنین ازجمله حقوق‌دانانی بود که پس از انقلاب ایران، پیش‌نویس متن قانون اساسی را با استفاده از قوانین اساسی سایر کشورها تهیه کرد. وی امروز، دوازدهم بهمن ماه ۱۳۹۱ در سن ۷۵ سالگی دیده از جهان فرو بست.




تاریخ: پنج شنبه 12 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی


ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 11 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

 تجزیه و تحلیل اعتبار 5600 میلیارد تومانی کمک اقتصادی شب عید و تقسیم آن بین 7 دهک درآمدی - بنا به گفته رئیس جمهور- در دو سناریو نشان می‌دهد هر ایرانی 90 تا 104 هزار تومان و هر خانوار 4 نفره 360 تا 416 هزار تومان کمک اقتصادی ( نقدی و غیرنقدی) دریافت خواهد کرد.

 
رئیس کمیسیون عمران مجلس دوشنبه در گفتگو با مهر گفته است که کل مبلغ کمک اقتصادی به اقشار کم‌درآمد در شب عید 5600 میلیارد تومان خواهد بود، ضمن اینکه دولت از هر منبعی که می‌تواند، این اعتبار را تامین خواهد کرد.

 
در همین حال، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور گفته است که 7 دهک درآمدی مشمول کمک جبرانی شب عید خواهند بود. حال با توجه به این دو اظهارنظر، می‌توان ارقام برآوردی از مبلغ کمک اقتصادی شب عید ( نقدی و غیرنقدی) بدست آورد.

 
در حال حاضر بیش از 74 میلیون ایرانی ماهانه یارانه نقدی 45500 تومانی را دریافت می‌کنند. براساس اعلام مسئولان دولتی، دولت ماهیانه حدود 3400 میلیارد تومان یارانه نقدی به ایرانیان پرداخت می‌کند.حال اگر 7 دهک درآمدی به گفته احمدی نژاد مشمول کمک جبرانی شوند، تاکیدات قبلی دولتمردان نشان می‌دهد که حدود 62 میلیون نفر ( سناریوی اول) مشمول این نوع کمک خواهند شد.

 
حال اگر اعتبار 5600 میلیارد تومانی - مبلغ کل کمک اقتصادی- بین 62 میلیون ایرانی تقسیم شود، به هر ایرانی حدود 90 هزار تومان می‌رسد. در واقع کمک اقتصادی به هر ایرانی که جزو هفت دهک درآمدی است، حدود 90 هزار تومان خواهد بود. به عبارت دیگر، اگر هر خانوار ایرانی را به طور متوسط 4 نفره درنظر بگیریم، کمک اقتصادی شب عید به هر خانوار حدود 360 هزار تومان می‌شود.


 
در همین حال، سناریوی دوم اینکه اگر اعتبار 5600 میلیارد تومانی بین 54 میلیون ایرانی که 70 درصد جمعیت کشور می‌شود، توزیع شود، حدود 104 هزار تومان کمک اقتصادی به هر نفر و 416 هزار تومان به هر خانوار - به طور متوسط چهارنفره- خواهد رسیدبه گفته محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری، کمک جبرانی به 7 دهک درآمدی اوخر بهمن ماه تا اوایل اسفندماه امسال پرداخت خواهد شد.




تاریخ: چهار شنبه 11 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
 
 
 
 
 
 


ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 10 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

اما این بار قطعه زمینی دو در دو در شهرری رکوردار کمترین مساحت با بیشترین قیمت شده است. پیگیری‌های خبرنگار شبکه ایران حکایت از خرید و فروش چنین زمین‌هایی در شهرری دارد تاجایی که خبرهای غیررسمی از بنگاه‌های معاملاتی نیز آن را تایید می‌کند. بنگاه معاملاتی مردگان نام بنگاه و این زمین‌های دو در دو جایی نیست جز آرامگاه ابدی هر انسان یعنی قبر!


با گشتی در اینترنت و تماس تلفنی با آرامستان‌های تهران و اماکن متبرکه‌ای که پذیرای میهمانان ابدی هستند دریافتیم که گویا گرانی خانه‌های دنیا در تهران به خانه‌های آخرت هم کشیده شده است و قیمت خانه‌های آخرت تهران در رقابتی تنگاتنگ با خانه‌های دنیا به سر می‌برند و در بسیاری از مواقع از آن پیشی می‌گیرند.

حتی مشخصاتی که یک خانه آخرتی را متمایز از دیگری می‌کند، نیز چیزی شبیه خانه‌های دنیاست. دوری و نزدیکی به خیابان، امکانات دسترسی، سهولت در رفت و آمد، مکان‌های اصیل‌نشین، تعداد طبقات، مناسب بودن فضای سبز، داشتن منظره مناسب و ... عواملی است که می‌تواند قیمت‌ها را میلیونی جا به جا کند. این عوامل در مورد اماکن متبرکه نیز قابل تعمیم است آنچنان که به نسبت نزدیکی محل تدفین به امامزاده قیمت‌ها چند صد میلیونی تغییر می‌کند.

طبق آمار و ارقام بدست آمده، خرید و فروش قبر در تهران از یک میلیون تومان در بهشت علی که با نام بهشت زهرای جدید در میان مردم شناخته می‌شود، شروع و به قیمت‌های چندصد میلیونی و میلیاردی در امامزادگان ختم می‌شود.

قبور بهشت زهرای قدیم بسته به اینکه در کدام قطعه واقع شده است، تعداد طبقات، نزدیکی به مترو و نبش خیابان بودند از پنج شش میلیون تا ۷۰ میلیون متغیر است. آمارهای رسمی نیز نشان می‌دهد، قیمت قبر در بهشت ‌زهرا بسته به نوع قبر و قطعه آن متفاوت است، و بهشت‌ زهرا هم درست مثل خود تهران، خانه‌ها و محله‌های شمال شهری و جنوب شهری دارد.

به طور مثال قبوری که در قطعات قدیمی ۷۰، ۷۳ ، ۷۶ که نزدیک مترو هستند از ۴۰ تا ۷۰ میلیون قیمت‌گذاری می‌شوند.

این قیمت‌ها در حالی است که یکی از افراد فروشنده که آگهی فروش قبر سنددار خود در قطعه ۷۳ را در اینترنت گذاشته است درپاسخ به خبرنگار شبکه ایران در خصوص چرایی قیمت بالای قبور قطعات قدیمی گفت: خود بهشت زهرا هم قبور قطعات قدیمی را با همین قیمت‌ها می‌فروشد اما اگر من بخواهم قبری که قبلا خریده ام را به خود بهشت زهرا بفروشم با قیمت پایین شش هفت میلیون خریداری می‌کند در حالی که پس از خرید قبر از فروشنده همان قبر را با قیمت‌های ۵۰ تا ۶۰ میلیونی به دیگری می‌فروشد.

وی ادامه داد: خب همین‌ها باعث دلال بازی قبور می‌شود. و یکدفعه می‌بینیم قیمت یک قبر ۲ متری با یک آپارتمان ۵۰ متری در تهران برابری می‌کند.

به هر روی بنگاه معاملات ملکی خرید و فروش قبر به چنان تجارت پرسودی تبدیل شده است که خیلی از قبر‌ها در قطعات مختلف بهشت‌ زهرا خالی نگه داشته شده‌اند تا مشتری‌های رو به مرگ پولدار ساکن آنجا شوند.

این در حالی است که قیمت‌های چند ده میلیونی قبور بهشت زهرا تا وقتی گران و خارج از عرف به نظر می‌رسد که از قیمت‌های اماکن متبرکه خبر نداریم چرا که قیمت قبر در این اماکن چندصد میلیونی است.

با صرفنظر از برخی دلایل همچون نزدیکی محل زندگی به آرامگاه و اصطلاحا تدفین در محله خودمان، تمایل مسلمانان شیعه برای دفن اموات در اماکن متبرکه و در جوار امامان و امامزادگان، عمده دلیل درخواست‌ها برای خاکسپاری در این اماکن است.

اما آرام گرفتن در جوار امامان و امامزادگان سختی‌هایی دارد و هزینه‌هایی! لذا اگر محب اهل بیت و ذریه پیامبر هستید، اگر می‌خواهید در کنار یکی از مقربین حرم امن الهی آرام بگیرید، اما پول ندارید فکر خرید قبر در اماکن متبرکه را از سر به در کنید. چراکه کمترین مبلغی که شما برای دفن در امامزاده باید بپردازید چیزی در حدود ۱۰۰ میلیون تومان است. البته این قیمت مربوط به سال ۹۱ می‌باشد. و با توجه به اینکه این قبور به روز فروخته می‌شود و پیش فروشی در کار نیست مسلما سال به سال مبلغی به این قیمت افزوده می‌شود.

گفتنی است در برخی از این اماکن، دیگر اجازه دفن اموات داده نمی‌شود و عواید حاصله از فروش قبور به حساب اداره حج و اوقاف واریز می‌شود و قسمتی از آن صرف بازسای و عملیات عمرانی امامزادگان می‌شود.
 



تاریخ: سه شنبه 10 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

خانم "تريسي شارپ" به همراه همسر و 6 زن ديگر او در يک مزرعه زندگي ميکرد.او ميگويد حسادت به شدت در ميان اين زنان رايج بود و اين خانم 46 ساله نهايتا تصميم گرفت در سال 2010 آن خانه را ترک کرده و به همراه فرزندانش به تنهايي در خانه اي ديگر زندگي کند.

او ميگويد از اينکه شوهرش را با 6 زن ديگر تقسيم کرده بود مشکلي نداشته است . او عاشق همسر خود بوده و با تلاش فراوان در مزرعه و کار در کنار ديگران سعي داشت زندگي اش را حفظ کند.

اما نهايتا انزوا ، حسادت بيش از حد زنان به يکديگر و تنهايي باعث شد او تصميم بگيرد شوهرش را رها کند.
اين زن 46 ساله ميگويد : اين مرد مثل يک پادشاه بر زنان حکمراني ميکرد اما زنان به صورت مداوم در حال درگيري و مشاجره با يکديگر بودند . 6 روز در هفته کار ميکردند و فقط ماهانه 30 پوند به عنوان خرجي از همسر خود دريافت ميکردند.

او دومين همسر اين مرد است و در سال 1998 ازدواج کرده اند. اين مرد 12 فرزند از 7 همسر خود دارد.و گفتني است که طبق گزارشات هيچکدام از اين ازدواجها رسمي و قانوني نيست.
اين زنان در يک مزرعه بزرگ 675 هزار پوندي زندگي ميکنند . خانم شارپ ميگويد: احساس ميکردم در يک خانه جهنمي دچار طلسمهاي شيطاني شده ام براي همين تصميم گرفتم خود را نجات دهم . اگرچه زندگي در اين شرايط سخت بحران اقتصادي واقعا مشکل است اما اين آرامش را به بودن در کنار ديگر زنان همسرم ترجيح ميدهم.
 
 
 
 
 



تاریخ: یک شنبه 8 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 672
تعداد نظرات : 30
تعداد آنلاین : 1



Alternative content