هبوط
اجتماعی فرهنگی

«جمعیت الاغ ها» که در سال 2005 میلادی در منطقه کردستان عراق تأسیس شد، اخیرا موفق شده مجوز رسمی برای تبدیل شدن به یک حزب برای انجام فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی را دریافت کند.

بە گزارش فارس، این مجوز کە چندی پیش  توسط مقامات مسئول محلی در منطقه کردستان عراق صادر شده بود، هم اکنون  باعث بە تکاپو افتادن مقامات ارشد این حزب برای شرکت در انتخابات پارلمانی منطقە کردستان عراق شدە است.
 
این حزب ابتدا با هدف دفاع از حقوق حیوانات تشکیل شده و الاغ را به عنوان سمبل حیوانات مظلوم انتخاب کرده است. نظریه پردازان این حزب معتقدند جامعه ای که با حیوانات با بیرحمی و خشونت برخورد می کند، حقوق انسان ها را هم به راحتی پایمال می کند.
 
«عمر کلول» دبیر کل حزب  الاغ های کردستان عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در منطقە کردستان عراق ، ضمن تائید حضور حزبش در انتخابات آیندە پارلمانی منطقە کردستان، تصریح کرد: در انتخابات آیندە کردستان شرکت می‌کنیم و با شناختی کە از مردم این منطقە داریم ، اطمینان داریم کە خرها در کردستان آنقدر زیاد هستند کە بتوانیم یک یا دو کرسی پارلمانی را تصاحب کنیم.
 
«حزب الاغ‌ها» مانند دیگر احزاب سیاسی، دارای تشکل و ساختار حزبی است و دفتر سیاسی و چندین پایگاە و شاخە در شهرهای مهم کردستان عراق هم دارد؛ در تشکیلات رسمی حزب نیز  نام دفتر سیاسی «اسطبل» است.
 
«عمر کلول» سمت خود در این حزبش را «سلطان خرهای کردستان» معرفی کرد و گفت: من شا خر کردستان هستم ، چندین دورە در انتخابات درون حزبی رای اول را کسب کردام، این نشان دهندە این است کە در این منطقە هیچ کسی بە اندازە من خر نیست.
 
دبیر کل جمعیت خرهای کردستان عراق با انتقاد از کسانی کە خود وی و حزبش را مورد تمسخر قرار می دهند، گفت: درست است کە متاسفانە خر در جوامع بشری نماد حماقت است، اما این ناشی از ظلم انسان هاست، انسان تنها برای کسانی احترام قایل می‌شود کە بە وی ظلم کند.
 
کلول، ادامە صحبت های خود را با یک مثال کامل می‌کند و می‌گوید: شیر حیوان درندەای است و در هیچ مقطع تاریخی بە انسان کمک نکردە و حتی انسان را می‌خورد، اما می‌بینیم کە مردم با افتخار اسم فرزندان خود را «شیر دل» یا «شیر کو» می‌گذارند، اما خر این همە بە انسان‌ها کمک می‌کند و کوچکترین آزاری بە آنها نمی‌رساند اما هیچ کس حاضر نیست اسم فرزند خود را «خر دل» و یا «خر صفت» بنامد. واقعا ریشە این مسائل کجاست؟
 
دبیر کل «حزب الاغ ها» در مورد هدف از تأسیس این حزب گفت: الاغ تنها حیوانی است که به سختی کار می‌کند و خسته نمی‌شود و تمام سختی ها را تحمل می‌کند و در همین حال از بیشتر حقوق خود محروم است. الاغ در طول تاریخ موفق شده که جان بسیاری از سیاستمداران را نجات دهد. این سیاستمداران در حوادث مختلف تاریخ که در معرض خطر قرار داشته اند، از الاغ برای فرار کردن استفاده می کردند.
 
کلول در ادامە این گفت‌وگو، نصب پیکر خر در ٢ میدان اصلی شهرهای کردستان عراق را موفقیتی بزرگ برای حزب خود دانست و گفت: کم کم مردم نسبت بە وفایی کە خر بە آنها دارد، عادت می‌کنند.
 
چندی پیش حزب «الاغ» مجسمه‌ای از جنس برنز را در خیابان «نالی» در شهر سلیمانیه پرده برداری کرد. مراسم پرده برداری از این مجسمه با حضور شماری از هنرمندان و اندیشمندان منطقه کردستان عراق انجام شد.

 
دبیرکل حزب الاغ‌های کردستان عراق، نصب نماد این حزب در میدان اصلی شهر سلیمانیە را پیروزی بزرگی برای حزب خود خواند.
 
 
دبیرکل حزب الاغ های کردستان عراق، در حال تمرین و تکرار حرکات الاغ!


نماد دیگری از حزب خرهای کردستان در شهر سلیمانیە



تاریخ: چهار شنبه 27 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

استعفای ناگهانی محمد رویانیان از مدیرعاملی پرسپولیس خبر جالبی بود که ذهن اهالی فوتبال را به خود مشغول کرد البته رویانیان از ریاست ستاد حمل و نقل و سوخت کشور هم استعفا داد.

به گزارش «تابناک»، جالب اینکه رویانیان درخواست رسمی برای کناره‌گیری از ریاست ستاد حمل و نقل و سوخت کشور و مدیر عاملی باشگاه پرسپولیس را به دفتر رییس جمهوری ارایه کرد ! چون معمولا استعفا مدیرعامل باشگاه باید تقدیم رئیس هیئت‌مدیره باشگاه شود .

 فداحسین مالکی رئیس هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس در این ارتباط گفت:‌ تا این لحظه هیچ استعفایی از رویانیان ندیده‌ام و کسی هم در این‌باره به من حرفی نزده است.

مدیر عامل باشگاه پرسپولیس که قبل ازاین نیز درخواست استعفایش را به وزیر ورزش ارائه کرده بود، امروز سه شنبه مجددا این درخواست را ارائه کرد اما شنیده ها حاکی از آن است که وی همچنان در باشگاه پرسپولیس خواهد ماند ولی با ستاد سوخت قطع همکاری خواهد کرد.

محمد شیخان، معاون اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور در گفت‌وگویی اظهار داشت: محمد رویانیان که از ستاد حمل و نقل و سوخت استعفا داده است به عنوان مدیر عامل باشگاه پرسپولیس به کار خود ادامه خواهد داد.

حدس و گمان زیادی در مورد استعفا مدیرعامل باشگاه شنیده شد، گفته می شود وی در حال آماده شدن برای تصدی پست وزارت ورزش و جوانان است.

شنیدیم رویانیان این روزها جلسات متعددی برای تصدی این مسئولیت در ماههای پایانی دولت داشته است و حتی برنامه هایی نیز برای این وزارتخانه آماده کرده است.

گفتنی است مدتی است که شایعه رفتن رویانیان از باشگاه پرسپولیس در این باشگاه زمزمه می شود که ظاهرا مرتبط با رفتن احتمالی وی به وزارت ورزش و جوانان نیست .

در ماه گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رای گیری نشان دادند که توضیحات وزیر ورزش و امور جوانان در پاسخ به سوال علت عدم اجرایی شدن تکلیف برنامه پنجم توسعه در ارتباط با وزه جوانان قانع نشدند.

نمایندگان مجلس با 64 رای موافق، 124 رای مخالف و 23 رای ممتنع از مجموع 229 نماینده حاضر اعلام کردند که توضیحات وزیر در پاسخ به این سوال آنان را قانع نکرده است.

اگر رای مجلس در خصوص قانع نشدن از اظهارات وزیر ورزش به سه مورد برسد زمینه استیضاح وی در مجلس فراهم خواهد شد. رای نمایندگان اولین کارت مجلس به عباسی بود.

با کارت زردی که مجلس در این روز به عباسی زرد کارت زردهای مجلس به کابینه به عدد 2 رسید...

هر چند محمد رویانیان مهمترین دلایل استعفایش از پرسپولیس را اینگونه اعلام کرد که من مرد میدان فوتبال نیستم، متاسفانه به من مرتب اتهام می زدند که پول از کجا می‌آوری؟


البته این شایعه هم وجود دارد که رویانیان پس از استعفا علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال شود ، همچنین دیگر مورد احتمالی، شاید این استعفا اهرمی برای رهایی از فشار مالی باشد که این روزها ترکش کمبود نقدینگی دامن این باشگاه بزرگ را گرفته است .

گفتنی ست محمد رویانیان شهریورماه سال 90 به عنوان مدیر عامل باشگاه پرسپولیس منصوب شد در ابتدای فصل دوازدهم لیگ برتر مجموعه ای از بهترین بازیکنان فوتبال ایران را به خدمت گرفت و تیمی ایده ال را برای حضور در مسابقات آماده کرد اما انتخاب مانوئل ژوزه به عنوان سرمربی و عملکرد نامطلوب وی، عملا از رویانیان یک مدیر ناکام در نتیجه گیری ساخت.

به هر حال در فوتبال ما هر اتفاقی امکان دارد در هر زمانی رخ بدهد فقط چند روزی صبر کنید !



تاریخ: چهار شنبه 27 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
مبارزه با مفسدان اقتصادی یکی از مسائلی است که با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری همواره جزء دغدغه‌های اصلی سران قوا بوده است، در راه مبارزه با مفاسد در طی این سال‌ها دستگاه قضایی اقدام به دستگیری دو سلطان نموده است.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، پرونده فساد بزرگ مالی را می‌توان از مهمترین پرونده‌های فساد اقتصادی در طی چند دهه گذشته دانست زیرا بلافاصله با افشای این فساد تزلزل شدیدی در سیستم اقتصادی و نظام بانکی کشور نمایان شد و اکنون با گذشت بیش از یکسال هنوز شاهد ادامه اثرات آن هستیم.

سلطان رشوه ایران

پس از آغاز جلسات محاکمه متهمان پرونده فساد مالی بزرگ، نماینده دادستان هنگام محاکمه مه‌آفرید خسروی اعلام کرد که وی سلطان رشوه ایران است و هرکس با او دست می‌داد مطمئن بود در این دست پولی است و این خصلت تمامی مجرمان بزرگ اقتصادی، مواد مخدر و مافیای جهان است.

حکایت پرونده 12 هزار صفحه‌ای فساد مالی بزرگ به حدود یک دهه قبل از وقوع جرم باز می‌گشت، زمانی که چهار پسر منصور امیرخسروی در جلسه‌ای خانوادگی عزم خود را برای ورود جدی به مباحث اقتصادی جزم کردند.

اما روند فعالیت‌ها و تکاپوی ناسالم اقتصادی این خانواده زمانی برای همگان عیان شد که آنها با انجام یک سلسله معاملات صوری و فاکتورهای جعلی اقدام به دریافت ال سی از بانکی و تنزیل آن در بانکی دیگر می‌کردند. آنها با ترفندی خاص معاملاتی صوری را میان شرکت‌های خود انجام می‌دادند و سپس از بانک می‌خواستند برای آنها ال سی صادر کند.

نکته زیرکانه در این پرونده برای عدم ردیابی توسط بانک مرکزی و وزارت بازرگانی در خواست ال سی های ریالی بجای ال سی های ارزی بوده است البته در این فعالیت‌ها نباید مهمترین ابزار این گروه یعنی پرداخت رشوه را نادیده گرفت.

در مرحله بعد این گروه برای پوشش فعالیت‌های فاسد اقتصادی و پولشوئی‌ خود در سال 88 درخواست تاسیس بانکی با نام آریا را مطرح کردند و متعاقب آن بانک مرکزی هم در سال 89 با سرمایه دو هزار میلیارد ریال مجوز تاسیس این بانک را صادر کرد که در نهایت با افشای پرونده فساد مالی بزرگ مجوز بانک آریا باطل شد.

در نهایت پس از برگزاری جلسات محاکمه متهمان پرونده فساد مالی بزرگ، احکام اعدام برای چهار تن از متهمان صادر و اکنون پرونده سیر قضایی خود را در مراحل تجدید نظر طی می کند.

سلطان شکر

پرونده سلطان شکر را می توان پس از پرونده فساد اقتصادی «فاضل خداداد» و « رفیق دوست» که 123 میلیارد تومان از بانک صادرات اختلاس کرده بودند و در نهایت در زمان ریاست آیت الله یزدی در قوه قضائیه و با رأی دادگاه حکم اعدام خداداد و حبس رفیق دوست پایان یافت و پس از پرونده شهرام جزایری عرب، معروفترین پرونده فساد اقتصادی قبل از افشای فساد سه هزار میلیاردی دانست.

سلطان شکر کارمند ساده شهرداری کرج بود و پس از طی فعالیت‌های فاسد اقتصادی حساب بانکی‌ خود را به صدها میلیارد تومان رساند.

تصویری که از «محمدرضا- ی» معروف به سلطان شکر در آن زمان در رسانه‌ها منتشر شد، فردی با صورت شطرنجی شده،  کت و شلواری تیره و محصور در میان 3 نفر از وکلای خود بود.

"سلطان شکر" آن گونه که از سخنان قاضی همتیار رئیس دادگاه او در آن زمان بر می‌آمد، فردی بود که با تصاحب اراضی دولتی، میلیاردها تومان از این زمین‌ها را خرید و فروش کرده است.

او همچنین اراضی و املاکی که صاحبان آنها قبل از انقلاب رها کرده و به خارج رفته بودند شناسایی کرده و سپس با وکالت‌نامه‌های جعلی منسوب به وارثان صاحبان اراضی به طور غیرقانونی آنها را خرید و فروش می‌کرد.

اما آنچه «محمدرضا- ی» را به سلطان شکر، معروف کرد خرید کارخانجات مختلف شکر، کارخانه قند دزفول، واردات شکر خام و بعضی تخلفات در حوزه واردات مواد اولیه بود.

این در حالی بود که در اثر سوء استفاده‌های اقتصادی این مفسد در حوزه قند و شکر، بسیاری از کارخانه‌های یاد شده به مرز ورشکستگی رسیده بودند.

سلطان شکر در دادگاه به 26 سال حبس و 73 میلیارد تومان جریمه نقدی محکوم شد. اما اسفند ماه سال 86 منابع غیررسمی از آزادی وی با قرار وثیقه 160 میلیارد تومانی خبر دادند؛ موضوعی که توسط الیاس نادران نماینده تهران در مجلس در تذکری علنی شد.

در نهایت حکمی که درباره این پرونده و در حدود 200 صفحه انشا شده بود، در چند سطر نقض شد و قرار شد این پرونده توسط یک قاضی ویژه رسیدگی شود. اما هنوز به صورت دقیق آخرین وضعیت این پرونده اطلاع رسانی نشده است.



تاریخ: یک شنبه 24 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
ماه ربیع‌الاول از آغازش که یادآور آغاز هجرت پیامبر اکرم(ص) و تداعی‌کننده جانفشانی امیرالمؤمنین(ع) در لیلة‌‌المبیت است تا انتهایش رویدادهایی به وقوع پیوسته است که موجب سرور شیعیان می‌شود.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، امروز، آغاز بهار ما‌ه‌های قمری است، سومین ماه از ماه قمری که «ربیع‌الاول» خوانده می‌شود را ماه سرور و شادی اهل‌بیت می‌نامند.

اینکه عزاداران حسینی نزدیک به 60 روز در مصیبت مولایشان به سوگواری پرداخته‌اند، با ره‌ توشه عشق حسینی به استقبال از ماهی می‌روند که ایام پر برکت و میمنتی در آن قرار دارد.

در این ماه از ابتدای آغازش که یادآور آغاز هجرت پیامبر اکرم(ص) و تداعی کننده جانفشانی امیرالمؤمنین(ع) در لیلة ‌المبیت تا انتهایش حوادث و رویدادهای به وقوع پیوسته است که باعث خوشحالی شیعیان می‌شود که در ادامه نگاهی گذرا به آن‌ها خواهد شد:

در روز چهارم ماه ربیع‌الاول سال اول هجری، پیغمبر(ص) از غار ثور پس از گذشت سه روز به قصد هجرت به مدینه خارج می‌شود.

نهم ربیع‌الاول، روزی است که شیعیان عصر غیبت به خوبی آن را گرامی می‌دارند، چرا که سالروز آغاز امامت آخرین ذخیره الهی و نهمین فرزند اباعبدالله الحسین(ع) است.

سالروز ازدواج پیامبر مهربانی‌ها با حضرت خدیجه نیز در روز دهم ربیع‌الاول در 15 سال قبل از بعثت واقع شده است.

روز دوازدهم ربیع نیز 3 واقعه خوشایند اتفاق افتاده است، در ابتدا سالروز ورود پیامبر(ص) به شهر مدینه و شادی مردم این شهر و استقبال بی‌نظیر آن‌ها از رسول خدا(ص) و ورود ناقه نبی خدا(ص) به خانه ابو ایوب انصارى از برجسته‌ترین رویداد این روز است.

همچنین انقراض حکومت ظالم و ننگین بنى‌امیه در سال  132 قمری رخداد مهم 12 ربیع‌الاول است که به دست ابومسلم مروزی خراسانی اتفاق افتاد که چهاردهمین خلیفه بنى امیه «مروان حمار» در قریه‌اى از روستاهای مصر توسط او به قتل رسید و دولت بنى‌امیه بعد از 91 سال و 2 روز که یک هزار و 92 ماه و 2 روز ساقط شد.

هلاکت معتصم بالله عباسی همان کسی که شیعیان زیادی به شهادت رساند و جنایات‌های بی‌شماری را مرتکب شد، در سامرا در سال 227 قمری به وقوع پیوست.

و اما روز 14 این ماه دو واقعه مهم رخ داده است که قلوب شیعیان را بسیار خوشحال می‌سازد، چرا که هلاکت یزید ملعون در سال 64 هجری قمری و خروج مختار ثقفی در سال 66 قمرى به خونخواهی از ثارالله(ع) در این روز اتفاق افتاده است.

آری! در این ماه، رحمت الهی بیش از بیش هویداست، چرا که میلاد برترین انسان‌ها و شایسته‌ترین بندگان در آن قرار داد، رحمتی که از ابتدای آفرینش همتایی برای آن یافت نمی‌شود و این میلاد فرخنده در 17 ربیع اتفاق می‌افتد که با وجود مولود پر برکت خاندان هاشم، ایوان کسرى به لرزه افتاد، دریاچه ساوه خشکید و آتشکده هزار ساله فارس خاموش شد و آمنه مادر گرامی ختم رسل(ص) صدایى شنید: «بهترین خلق متولد شد، او را محمد نام کن» و هاتفى ندا کرد: «جَاء الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا».

هلاکت قوم نمرود به وسیله گزش پشه ‌-از سوی خدا مأمور بودند به حمایت از حضرت ابراهیم(ع) وارد میدان شوند- و جنگ حضرت داود(ع) با جالوت از رخدادهای است که قبل از ظهور اسلام در 18 ربیع‌الاول به وقوع پیوسته است.

اینک پس از دو ماه که دل‌هایمان را به عطر حسینی، زینبی، حسنی، نبوی و رضوی معطر کردیم، به استقبال ماهی می‌رویم که در آن سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج) را جشن خواهیم گرفت و از خداوند تبارک و تعالی تعجیل در ظهور حجتش را بخواهیم، به امید روزی که بهار ماه‌ها اتفاق افتد.



تاریخ: یک شنبه 24 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
کامران نجف‌زاده در پی انتقاد تند فرج‌الله سلحشور از او اظهار کرد: ترجیح می‌دهم سکوت کنم و واکنشی نداشته باشم.

به گزارش ایسنا، این خبرنگار واحد مرکزی خبر که در یکی از آیتم‌های «صرفا جهت اطلاع» به فرج‌الله سلحشور پرداخته بود، واکنش این کارگردان را در پی داشت؛ سلحشور در گفت و گویی درباره‌ی احتمال اجرای یکی از مراسم‌های جشنواره فیلم فجر توسط کامران نجف‌زاده گفته است: سینمای ما لیاقتش همین است؛ سینمایی که ارزشی نباشد و بر مبنای ارزش‌ها حرکت نکند امثال نجف‌زاده‌ها باید برایش کار کنند نه بچه ارزشی‌ها؛ ما همچین سینمایی داریم.

نجف‌زاده در برنامه اخیر «صرفا جهت اطلاع» هم به محمدرضا شریفی‌نیا پرداخت و از اینکه همزمان چند سریال با بازی او در حال پخش است انتقاد و از این مساله به عنوان قحط البازیگر یاد کرد.



تاریخ: یک شنبه 24 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

عاون عمرانی استاندار تهران با اعلام آخرین مصوبات کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران گفت: بر این اساس طرح زوج و فرد خودروها از در منازل از روز دوشنبه تا پایان هفته اجرا می‌شود و تصمیمی برای تعطیلی پایتخت نیز اتخاذ نشده است.


مهندس محمدرضا محمودی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تشکیل جلسه کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران در پی افزایش غلظت آلاینده‌ها در پایتخت و پیش‌بینی پایداری جوی افزود: بر اساس مصوبات این جلسه از روز دوشنبه تا پایان هفته جاری طرح زوج و فرد خودروها از در منازل اجرا می‌شود. همچنین فروش آرم‌های طرح ترافیک روزانه نیز تا پایان هفته ممنوع اعلام شد.

وی افزود: غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در اوایل صبح یکشنبه 101 بوده که با روند افزایشی در ظهر امروز به 112 و هم‌اکنون به 140 PSI رسیده است.

معاون عمرانی استاندار تهران همچنین به نظارت بر کارخانجاتی که آلودگی بالاتر از حد استاندارد دارند تاکید کرد و به ایسنا گفت: فعلا برنامه‌ای برای تعطیلی تهران نداریم.



تاریخ: یک شنبه 24 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

"راگنار" جوان نروژي که در سال 1981ميلادي در قالب نيروهاي حافظ صلح سازمان ملل (يونيفل) مستقر در جنوب به اين کشور آمده بود، در دوران مأموريت خود با "نجاح هاشم" دختر شيعي ساکن روستاي "...تبنين" در جنوب آشنا مي شود.
 
به گزارش ايران آباد به نقل از منابع لبناني؛ اين سرباز نروژي سال‌هاي طولاني را در کنار خانواده نجاح سپري کرد ولي زماني فرا رسيد که مي‌بايست به کشورش نروژ باز مي‌گشت. او که درک کرده بود كه قادر به تأمين زندگي و ازدواج با نجاح نيست لذا تصميم گرفت رابطه خود را با نجاح قطع کند و به کشورش بازگردد.
 
راگنار بعدها فهميد که پدرش که چندان از ايجاد رابطه پسرش با يک دختر شيعي جنوب لبنان راضي نبوده، از مسئول وي در يونيفل خواسته بود، او را به نروژ بازگرداند. اين قطع رابطه که 15 سال به طول انجاميد، سرانجام با بازگشت راگنار به لبنان از سر گرفته شد و عشق بيست ساله اين نظامي نروژي دوباره زنده شد.
 
راگنار تصميم گرفت اسلام آورده و مذهب تشيع را اختيار كند تا بدين ترتيب عشق بيست ساله خود را از دست ندهد؛ اين تصميم با استقبال خانواده نجاح و خويشاوندان وي روبرو شد.
 
نجاح هاشم قبل از ازدواج درباره نظر پدرش با ازدواج وي با يک جوان خارجي و غير مسلمان گفت: مدت زمان زيادي طول کشيد که پدرم با ازدواج من موافقت کند ولي او مي‌خواست من با مردي شيعي و لبناني ازدواج کنم.
 
وي ادامه داد: هنگامي که آشنايان و اقوام از وجود رابطه من با يک سرباز خارجي با هدف ازدواج، استقبال کردند؛ پدرم نيز راضي به ادامه رابطه ما شد.         

"تميور غوکسل" که به عنوان مشاور در نيروهاي يونيفل در جنوب لبنان در دهه هاي 80 و 70 ميلادي مشغول به خدمت بود، درباره ايجاد اين نوع رابطه‌هاي عاشقانه ميان سربازان يونيفل و ساکنان محلي مناطق جنوب لبنان گفت: اينگونه رابطه‌ها اتفاق افتاده ولي زياد رايج نشده است و من داستان‌هايي درباره سربازان نروژي که با دختران ساکن در منطقه مأموريت خود ازدواج کرده‌اند؛ به خاطر دارم و الان اين خانواده‌ها در نروژ زندگي مي‌کنند.  



تاریخ: یک شنبه 24 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
میلیونر انگلیسی و صاحب باشکوه ترین هتلهای انگلیس تصمیم گرفت که به دلیل پیری و بیماری،به زندگی خود پایان دهد.

به گزارش انتخاب ؛ "پیتر لورنس اسمیدلی" بهمراه خانواده اش به مرکز خودکشی پزشکی(اوتانازی) رفت و در حضور کشیش و خانواده اش آرام آرام در مقابل دوربین با زندگی وداع کرد.



تاریخ: شنبه 23 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

نامزدهای نهایی جایزه اسکار 2012 عصر امروز به شکل رسمی اعلام شدند و «لینکلن»، «زندگی پی»، «بینوایان» و «کتاب بارقه امید»، «آرگو» و «عشق» بیشترین نامزدهای بخش های اصلی آکادمی را به خود اختصاص دادند.


به گزارش «تابناک»؛ لیست نهایی نامزدهای هشتاد و پنجمین دوره جوایز جوایز آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک موسوم به اسکار در 24 بخش اعلام شد تا رقابت نامزدهای نهایی برای جلب رای اعضای آکادمی شدت بگیرد. در صدر این لیست «لینکلن» میان نامزدهای نهایی با حضور در 12 بخش پیشتاز است و به نظر می رسد این فیلم که تصویر متفاوتی در میان آثار ساخته شده درباره آبراهام لینکلن رئیس جمهور محبوب آمریکا نزد مردم این کشور و عامل کلیدی تصویب قانون ضدبرداری در این کشور ارائه کرده - با توجه به رویکرد اعضای آکادمی اسکار - در جوایز نهایی نیز حضور بسیار جدی داشته باشد.

پس از «لینکلن» اسپیلبرگ، فیلم تخیلی «زندگی پی» ساخته آنگ لی در یازده بخش نامزد جوایز است که البته پیش بینی می شود برخلاف لینکلن، شانس بالایی برای بردن جوایز متعدد نداشته باشد و علی رغم اکران خوب برای بخشی از اعضای آکادمی، بعید به نظر می رسد در اکثر بخش ها به سایر رقبایش برسد.

دنیل دی لوئیس در نقش ابراهام لینکلن در نمایی از لینکلن

«بینوایان» ساخته تحسین شده تام هوپر که 150 سال پس از چاپ رمان ویکتور هوگو بر پرده های آمریکا افتاده، در هشت بخش کاندیدا شده و می تواند در برخی بخش ها رقیبی جدی برای لینکلن به حساب آید. «بینوایان» محصول یونیورسال نخستین فیلم موزیکالی است که در یک دهه اخیر در بخش بهترین فیلم کاندیدا شده است.

«کتاب بارقه امید» در اتفاقی عجیب همچون بینوایان در هشت بخش کاندیدا شده و این در حالی است که بعید به نظر می رسید این فیلم به وسعت مورد توجه قرار گیرد. «آرگو» که درباره فراری دادن شش دیپلمات آمریکایی از ایران پس از گروگان گیری دیپلمات های آمریکایی در ایران است، در هفت بخش نامزد اسکار شده و احتمالاً در چند بخش مجسمه های طلایی را از آن خود خواهد ساخت.

«عشق» ساخته میشائیل هانکه که یک محصول مشترک چند کشور اروپایی است در پنج بخش کاندیدا است و جالب اینکه در اتفاقی عجیب هم در بخش بهترین فیلم که مربوط به فیلم های انگلیسی است و هم در بخش فیلم های خارجی زبان کاندیدای اسکار شده و با ایت حساب شاید بتوان از هم اکنون حداقل اسکار فیلم غیرانگلیسی زبان را برایش کنار گذاشت.

راسل کورو در نمایی از بینوایان

نکته جالب اما حضور کمرنگ «30 دقیقه بامداد» و حضور کمرنگ تر «شوالیه تاریکی بر می خیزد» در میان نامزدهای نهایی است. این در حالی است که در برخی ارزیابی ها، از نامزدی این فیلم در 10 بخش اسکار سخن به میان آورده شده بود اما علی الظاهر کاترین بیگلو برخلاف فیلم پیشینش نتوانسته به قدر کافی نظر هیات داوران را با وجود پردازش یک سوژه بکر مبتنی بر اطلاعات دست اول جلب نماید و کریستوفر نولان نیز انگار فیلمی نساخته است! به این لیست شاید بتوان فیلم آخر وودی آلن را نیز افزود که علی الظاهر اعضای آکادمی فرصت نکرده اند به تماشایش بنشینند!

جالب تر اما وقوع دو اتفاق در بخش بهترین بازیگر سال است؛ جایی که کوونزان ویلیس بازیگر «هیولاهای طبیعت جنوب» با نه سال سن به عنوان کم سن و سال ترین بازیگری است که تا به حال در رشته‌‌ بهترین بازیگر زن نقش اصلی، نامزد دریافت جایزه شد و از سوی دیگر امانوئل ریوا، بازیگر 85 ساله‌ فرانسوی فیلم «عشق»، پیرترین بازیگر زنی لقب گرفت که تاکنون، نامزد جایزه‌ اسکار شده است.

لیست نامزدهای بخش مختلف اسکار 2013 به شرح زیر است:

بهترین فیلم: "عشق"، "آرگو"، "جانوران محیط وحش جنوب"، "جانگو آزاد شده"، "بینوایان"، "زندگی پی"، "لینکلن"، "کتاب بارقه امید"، "30 دقیقه بامداد"

بهترین بازیگر مرد: برادلی کوپر، "کتاب بارقه امید" / دانیل دی لوییس، "لینکلن" / هیو جکمن، "بینوایان" / واکین فینیکس، "مرشد" / دنزل واشینگتن "پرواز"

بهترین بازیگر زن: جسیکا چاستین، "30 دقیقه بامداد" / جنیفر لارنس "کتاب بارقه امید" / امانوئل ریوا، "عشق" / کوونژانی والیس، "جانوران محیط وحش جنوب" / نائومی واتس، "غیرممکن"

بهترین بازیگر مرد مکمل: آلن آرکین، "آرگو" / رابرت دنیرو، "کتاب بارقه امید" / فیلیپ سیمور هافمن، "مرشد" / تامی لی جونز، "لینکلن" / کریستوف والتس، "جانگو آزاد شده"

بهترین بازیگر زن مکمل: ایمی آدامز، "مرشد" / سالی فیلد، "لینکلن" / آن هاتاوی، "بینوایان" / هلن هانت، "جلسات" / جکی ویور، "کتاب بارقه امید"

بهترین کارگردانی: میشائل هانکه، "عشق" / آنگ لی، "زندگی پی" / دیوید ا. راسل، "کتاب بارقه امید" / استیون اسپیلبرگ، "لینکلن" / بن زیتلین، "جانوران محیط وحش جنوب"

بهترین فیلم خارجی‌زبان: "عشق" میشل هانکه (اتریش) / "جادوگر جنگ" کیم نگوین (کانادا) / "نه" پابلو لارین (شیلی) / "یک رابطه شاهانه" نیکلای آرسل (دانمارک) / "کن-تیکی" اسپن ساندبرگ و یواخیم رونینگ (نروژ)

بهترین فیلم بلند انیمیشن: "شجاع"، "فرانکن‌وینی"، "پارانورمن"، "دزدان دریایی! گروه ناجورها"، "رِک-ایت رالف"

بهترین فیلمنامه اقتباسی: کریس تریو، "آرگو" / لوسی آلیبار و بن زیتلین، "جانوران محیط وحش جنوب" / دیوید مگی، "زندگی پی" / تونی کوشنر، "لینکلن" / دیوید ا. راسل، "کتاب بارقه امید"

بهترین فیلمنامه غیراقتباسی: میشائل هانکه، "عشق" / کوئنتین تارانتینو، "جانگو آزاد شده" / جان گاتین ، "پرواز" / وس اندرسن و رومن کوپولا، "قلمرو طلوع ماه" / مارک بول، "30 دقیقه بامداد"

بهترین فیلمبرداری: سیموس مگراوی، "آنا کارنینا" / رابرت ریچاردسن، "جانگو آزاد شده" / کلودیو میراندا، "زندگی پی" / یانوش کامینسکی، "لینکلن" / راجر دیکینز، "اسکای‌فال"

بهترین تدوین: ویلیام گلدنبرگ، "آرگو" / تیم اسکوارز، "زندگی پی" / مایکل کان، "لینکلن" / جی کاسیدی و کریسپین استرادرز، "کتاب بارقه امید" / ویلیام گلدنبرگ و دیلن تیچنر، "30 دقیقه بامداد"

بهترین طراحی صحنه:
سارا گرین‌وود و کتی اسپنسر، "آنا کارنینا" / دان هنا، را وینسنت و سایمن برایت، "هابیت: یک سفر غیرمنتظره" / ایو استیوارت و آنا لینچ-رابینسن، "بینوایان" / دیوید گراپمن و آنا پیناک، "زندگی پی" / ریک کارتر و جیم اریکسن "لینکلن"

بهترین طراحی لباس: ژاکلین دوران، "آنا کارنینا" / پاکو دلگادو، "بینوایان" / جونا جانستن، "لینکلن" / ایکو ایشیوکا، "آینه آینه" / کالین آتوود، "سفید‌برفی و شکارچی"

بهترین چهره‌پردازی: "هیچکاک"، "هابیت: یک سفر غیرمنتظره"، "بینوایان"

بهترین موسیقی: داریو ماریانلی، "آنا کارنینا" / الکساندر دپلا، "آرگو" / مایکل دانا، "زندگی پی" / جان ویلیامز، "لینکلن" / تامس نیومن، "اسکای‌فال"

بهترین ترانه: جی. رالف برای ترانه "Before My Time" از فیلم "در جستجوی یخ" / کلود-میشل شونبرگ، آلن بوبلی و هربرت کرتسمر برای "ناگهان" از فیلم "بینوایان / مایکل دانا و بامبی جی‌شری برای ترانه "لالایی پی" از فیلم "زندگی پی" / ادل و پل اپ‌ورث برای "اسکای‌فال" از فیلم "اسکای‌فال" / والتر مرفی و ست مک‌فارلین برای ترانه "همه به یک دوست خوب نیاز دارند" از فیلم "تد"

بهترین صداگذاری: "آرگو"، "بینوایان"، "زندگی پی"، "لینکلن"، "اسکای‌فال"

بهترین تدوین صدا: "آرگو"، "جانگو آزاد شده"، "زندگی پی"، "اسکای‌فال"، "30 دقیقه بامداد"

بهترین جلوه‌های تصویری: "انتقامجویان"، "هابیت: یک سفر غیرمنتظره"، "زندگی پی"، "پرومته"، "سفیدبرفی و شکارچی"

بهترین مستند بلند: "5 دوربین شکسته"، عماد برنات و گای داویدی / "نگهبان"، درور موره / "چگونه از یک بیماری همه‌گیر جان سالم به در ببریم"، دیوید فرانس / "جنگ نامرئی"، کربی دیک / "در جستجوی شوگر من"، مالک بندالجلول

بهترین مستند کوتاه: Inocente""، شان فاین / "‌"Kings Point، ساری گیلمان / "دوشنبه‌ها در رسین"، سینتیا وید / "قلب باز"، کیف داویدسن / "رستگاری"، یان آلپرت و متیو اونیل
 
بهترین فیلم کوتاه انیمیشن: "آدام و سگ"، مینکیو لی / "Fresh Guacamole"، پی‌ای‌اس / "Head over Heels"، تیموتی رکارت / "Paperman"، جان کارز / "The Simpsons: The Longest Daycare"، دیوید سیلورمن

بهترین فیلم کوتاه زنده: "اسد"، برایان باکلی و مینو جرجوره / "پسران بوزکاشی"، سام فرنچ / "منع عبور و مرور"، شاون کریستنسن / "مرگ یک سایه"، توم فان آورمائت و الن دی ول / "هنری"، یان اینگلند

بدین ترتیب با اعلام رسمی نامزدها، شمارش معکوس برای برگزاری هشتاد و پنجمین دوره مراسم اسکار که 24 فوریه (دوشنبه هفتم اسفندماه به وقت ایران) در هالیوود اند هایلند سنتر در لس آنجلس برگزار می شود، آغاز شد. این مراسم از سوی شبکه‌ تلویزیونی ABC نیز پخش می‌شود.



تاریخ: شنبه 23 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
ساعت 11 و 47 دقیقه ظهر جمعه در حالیکه مردم در یک روز تعطیل سرد زمستانی در خانه مشغول استراحت بودند ناگهان صدای انفجار مهیبی در غرب اهواز لرزه برای اندام ساکنان این نقطه از شهرستان انداخت.

به گزارش خبرنگار مهر، صدای انفجار برای مناطق غرب اهواز به خصوص کمپلو، خیابان اصلی انقلاب و مناطق اطراف آنقدر دلخراش و دلهره آور بود که مردم را سراسیمه به بیرون خانه ها کشاند تا آنها بفهمند این صدا که حتی باعث شد خانه اغلب مردم غرب اهواز دچار لرزش شود چه بوده است.

پرس و جوها به این مکان رسید که منطقه دو شهرداری اهواز واقع در خیابان انقلاب دچار یک انفجار شده ولی کسی تا آن لحظه از علت و چگونگی انفجار خبر نداشت. فقط مردم هر چه به محل حادثه نزیک تر می شد آثار این انفجار مهیب برای آنها نمایان تر می شد زیرا شیشه های ساختمانهای اطراف به کلی از بیرون رفته بود و برخی کرکره مغازه ها دچار خمیدگی شده بود.

به هر حال وقتی مردم به خیابان اصلی رسیدند با ساختمان مخروبه شهرداری منطقه دو مواجه شده اند که در حال آتش بود و مقادیر زیادی مصالح و تیرآهن روی هم تلنبار شده بود. علت هم آنجا مشخص شد. پوسیدگی لوله های گاز بیرونی این ساختمان قدیمی باعث به وجود آوردن چنین انفجار مهیبی شده بود.

البته به علت اینکه یکی از ایستگاه های آتش نشانی شهرداری اهواز در چند قدمی محل حادثه بود، با اقدام سریع آنان آتش رخ داده به سرعت مهار شد و خوشبختانه امکان سرایت آتش به مکانهای دیگر ساختمان و منازل اطراف این منطقه مسکونی میسر نشد.

امیر نجفی مدیرعامل سازمان آتش نشانی اهواز در خصوص علت به وجود آمدن این حادثه گفت: نشت گاز و پوسیدگی و قدیمی بودن لوله های گاز ساختمان دفتر فنی متعلق به شهرداری منطقه دو که تقریبا دیوار به دیوار ساختمان است باعث به وجود آمدن این حادثه شده است.

محل حادثه در یک چشم به هم زدن مملواز جمعیت شد و این کار امداد رسانی را با مشکل مواجه می کرد ضمن اینکه به علت ناشناخته بودن علت حادثه ممکن بود حوادث دیگری نیز در راه باشد برای همین وجود این ازدحام جمعیتی خطرآفرین بود. به هر حال نیروهای امدادی شهرداری و نیروی انتظامی با همکاری هم امکان حضور خودروهای امداد رسان را فراهم کردند و عملیات با سرعت آغاز شد.

 نجفی همچنین عنوان می کند: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی به همراه نداشته و تنها چهار نفر از نیروهای نگهبان شهرداری دچار آسیب شده اند که به بیمارستان گلستان اهواز برای مداو اعزام شدند.

برای انجام کار امدادرسانی که به صورت گسترده ای آغاز شده، عبور و مرور در بخشی از خیابان انقلاب اهواز مختل شده است. ضمن اینکه مسئولان شهرداری به خصوص شهردار اهواز در محل حادثه حاضر شدند و از نزدیک ماجرای رخ دادن این انفجار مهیب را پیگیری کنند.

یکی از حاشیه های جالب این ماجرا آسیب دیدن یک خودروی پژوی 405 بود که شهرداری آن را به عنوان جایزه خوش حسابی برای پرداخت به موقع عوارض برای شهروندان اهوازی در ارتفاع جلو ساختمان شهرداری منطقه نصب کرده بودند. این خودرو که به شدت آسیب دیده بود به وسیله جرثقیل به مکانی دیگر منتقل شد تا شهرداری برای دادن جایزه به فکر یک خودروی دیگر باشد.

البته در این بین یک سئوال اساسی پیش می آید که مسئول جبران خسارت وارد شده به مردم و منازل اطراف که از بابت این انفجار دچار آسیب شده اند، کیست.



تاریخ: شنبه 23 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 11
بازدید هفته : 71
بازدید ماه : 855
بازدید کل : 85832
تعداد مطالب : 672
تعداد نظرات : 30
تعداد آنلاین : 1



Alternative content