هبوط
اجتماعی فرهنگی

هر چند مرتضی حیدری ، مجری گفت و گوی ویژه رئیس جمهور، در مصاحبه اخیر احمدی نژاد هیچ سوال جدی و محکمی از او نپرسید و عمدتاً به تأیید سخنان وی پرداخت، اما 24 ساعت بعد از گفت‌وگو با احمدی‌نژاد، در برنامه «پایش»، به طور غیر مستقیم و بدون نام بردن از فرد خاصی، زیرکانه به ادعاهای احمدی‌نژاد درباره عدم افزایش زیاد نرخ تورم، بالا رفتن قدرت خرید مردم بعد از هدفمندی و مدیریت دولت بر بازار پاسخ داد.


به گزارش عصرایران، برنامه «پایش» که توسط حیدری اداره می شود، دیشب نموداری از افزایش قیمت‌ها در دو سال اخیر (که طرح هدفمندی یارانه‌ها آغاز شده است) را به نمایش گذاشت که در آن، درصد افزایش قیمت‌ها در بخش‌های مختلف نشان داده می‌شد.

در این برنامه تأکید شد که نمودار مذکور بر اساس آمارهای بانک مرکزی تهیه شده است.


بر اساس این نمودار که در شبکه اول سیما بر روی آنتن رفت، قیمت کالاها و خدمات مختلف تا 66 درصد افزایش داشته است:

خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها: 62.9 درصد
دخانیات: 60.9
پوشاک و کفش: 60
مسکن و سوخت: 32.7
لوازم و اثاث خانگی: 54.3
بهداشت و درمان: 43.5
حمل و نقل: 55.2
ارتباطات: 8.2
تفریح و امور فرهنگی: 45.7
تحصیل: 18.1
رستوران و هتل: 55
کالاها و خدمات متفرقه: 66.1
کالا (میانگین): 63.8
خدمات (میانگین): 33.2

نکته قابل توجه این که نمودار فوق، نشان دهنده افزایش قیمت‌ها تا شهریور 91 است و افزایش صورت گرفته در ماه های اخیر را نشان نمی‌دهد و الّا نمودارها مرتفع‌تر شده‌اند!

البته آنچه مردم در خریدهای روزانه‌شان با تمام وجود لمس می کنند این است که قیمت بسیاری از کالاها و خدمات، بسیار بیش از نمودار فوق بالا رفته و بعضاً از افزایش صد در صدی هم عبور کرده است.




تاریخ: سه شنبه 5 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

جسد نیما نهاوندیان، مجری برنامه‌های «دورخیز»، «توپ طلایی» و «ورزش از نگاه دو» در منزل شخصی‌اش کشف شد.


به گزارش «تابناک»، بنا به درخواست انجمن ورزشی نویسان، پیگیری و دستور بهرام افشارزاده، دبیر کل کمیته ملی المپیک، پیکر مرحوم نیما نهاوندیان از مجریان با سابقه ورزشی کشورمان در قطعه هنرمندان به خاک سپرده خواهد شد.

کشف جسد نیما توسط مادرش
 
یکی از نزدیکان مرحوم نهاوندیان در این باره گفت: صبح دیروز، مادر و پسرخاله نیما نهاوندیان پس از تماس‌های بدون پاسخ با او  به منزلش رفته بودند. آنان در آغاز گمان می‌کردند که وی خوابیده، ولی پس از مدت کوتاهی متوجه شدند متأسفانه نیما به رحمت خدا رفته است.

بلافاصله تحقیقات جنایی برای شناسایی علت مرگ نیما نهاوندیان، مجری صدا و سیما از سوی پزشکان جنایی و تیم پلیسی آغاز شد.

پس از اطلاع، تیمی از مأموران همراه بازپرس جنایی در محل حاضر شدند؛ اما هیچ گونه آثاری از قتل روی بدنش دیده نشد. پلیس با اعلام این که در خانه او نیز آثاری از درگیری یا ورود به زور نیز به چشم نمی‌خورده، افزود: تاکنون پرونده به اداره دهم فرستاده نشده و باید منتظر اعلام علت مرگ از سوی پزشکی قانونی باشیم.

نیما نهاوندیان، مجری برنامه‌های «ورزش از نگاه دو»، «دورخیز» و «توپ طلایی» بود.
وی متولد دوازدهم فروردین ماه ۱۳۵۹ و دارای مدرک لیسانس علوم کشاورزی از دانشگاه گرگان بود.

نهاوندیان از یکم اسفند سال ۷۸ همکاری خود را با صداوسیمای مرکز گلستان آغاز کرده و در آغاز با شبکه خبر همکاری نزدیک داشت. وی از پنجم تیر ماه ۱۳۸۲ تاکنون مجری برنامه‌های ورزشی و اجتماعی شبکه دو سیما بوده است.

او در شبکه جام جم هم اجرای برنامه‌های متعددی را عهده‌دار بود و در رادیو ایران نیز به عنوان گوینده و مجری کار‌شناس حضور داشت.

مرحوم نهاوندیان در صداوسیمای مرکز گلستان هم گوینده رادیو و گزارشگر بازی‌های بسکتبال تلویزیون بوده است.

نیما نهاوندیان از مجریان ورزشی شکه دو سیما بود که از چندی پیش، فعالیت خود را در شبکه «شما» آغاز کرده بود.




تاریخ: دو شنبه 4 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

غاز هفته گذشته بود که خبر سفر رئیس‌جمهور ایران به ترکیه برای شرکت در مراسم سالگرد درگذشت مولوی! منتشر شد؛ خبری که یک روز پیش از سفر و با لغو سفر از سوی رئیس جمهور ایران، پرحاشیه گشت!

به گزارش «تابناک»، رسانه‌های ترکیه، لغو سفر محمود احمدی‌نژاد را به دلیل مواضع سرلشکر فیروزآبادی در واکنش به استقرار موشک‌های پاتریوت در خاک ترکیه دانستند، حال آن که دفتر رئیس‌جمهور، شلوغی برنامه کاری وی را دلیل این کار اعلام کرد.

بنا بر این گزارش، اما ماجرا به همین جا پایان نیافت. شب گذشته، یا بهتر بگوییم، غروب جمعه، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، مصاحبه تلویزیونی با دو شبکه ترکیه‌ای انجام داد؛ مصاحبه‌ای که بیشترین بخش آن به تنش‌های میان ایران و ترکیه اختصاص داشت و اردوغان هم تا جایی که می‌توانست، به تمسخر مواضع مقامات ایران پرداخت.

همچنین هنگامی که مجری برنامه از اردوغان درباره اظهارات سرلشر فیروزآبادی و البته علی اکبر صالحی درباره تحریک‌آمیز بودن استقرار موشک‌های پاتریوت در ترکیه پرسید، وی پاسخ داد که رئیس ستاد مشترک ایران از جانب چه کسی سخن می‌گوید؟!

او افزود: وقتی با رئیس جمهور ایران در این باره سخن می‌گوییم، او می‌گوید که مواضع این افراد، موضع شخصی آنان نیست؛ اما بناگاه افرادی ظاهر می‌شوند و سخنانی بر زبان می‌رانند؛ اصولا مشخص نیست در ایران چه کسی از جانب چه کسی سخن می‌گوید!

وی همچنین گفت: مشخص نیست، چه کسی در ایران موضع این کشور را اعلام می‌کند!

اردوغان اما در بیانی تمسخرآمیز افزود، آنان مرتب می‌گویند، مواضع دیگران موضع شخصی آنان است؛ بنابراین، پیش از این که از آنان بخواهم توضیح دهند، می‌دانم چه می‌خواهند بگویند.

البته در این باره باید گفت، تردیدی نیست که اردوغان مغالطه می‌کند، چرا که در نوبت گذشته نیز رئیس جمهور ایران به وی گفته بود، مواضع رسمی ایران از سوی رئیس جمهور و وزیر خارجه بیان می‌شود. هم‌اینک نیز علی اکبر صالحی، وزیر خارجه به انتقاد رسمی از استقرار موشک‌های پاتریوت پرداخته بود، ولی اردوغان به جای پاسخگویی، چند صدایی در سیاست خارجی ایران را بهانه قرار می‌دهد.


دیپلماسی «رفع و رجوع» یا دیپلماسی «تنش و تعارض»

در زمان ریاست‌جمهوری سید محمد خاتمی نیز گاه مواضع متفاوتی با مواضع دولت وقت منتشر می‌شد و خاتمی سیاست رفع و رجوع را در پیش می‌گرفت؛ سیاستی که‌ گاه پاسخ می‌داد و گاه سودی نداشت؛ اما به هر روی، بیرون از مرز‌ها، آبروی کشور و مردم در میان است؛ بنابراین، دمیدن بر آتش اختلافات داخلی در عرصه سیاست خارجی، منفعت ملی و مردم را کاهش ‌و مواضع کشور را در محیط بین‌المللی بی‌اهمیت جلوه می‌دهد و از اعتبار می‌اندازد.

به این ترتیب، نه دولت و رئیس‌جمهور باید گمان کنند که در عرصه سیاست خارجی، آنچه بخواهند انجام می‌دهند و هر تصمیم آنان در سیاست خارجی، حکمی بدون برگشت است و نه افراد خارجی از مجموعه دولت، پسندیده است که مواضعی پراکنده در حوزه سیاست خارجی در پیش گیرند.

در این باره باید گفت، مواضع سیاست خارجی یک کشور، ویترینی از کارکرد یک دولت در عرصه جهانی است و افراد و نهادهای گوناگون نیز باید در این عرصه همدیگر را پوشش دهند، به این منظور که مواضع در پیش گرفته، مواضعی دقیق و جامع است.

بنابراین، این که نخست‌وزیر کشوری، مقامات ایرانی را مسخره کند، شاید مصرف داخلی داشته باشد، اما از آبروی یک ملت می‌کاهد و اعتبارش را در میدان جهانی از آن می‌گیرد.




تاریخ: دو شنبه 4 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
ماجرای واردات چوب بستنی، موضوع جدیدترین مناقشه اقتصادی میان دولت و منتقدانش تبدیل شده است.

به گزارش مهر « مثلا اگر چوب بستنی وارد می‌شود، این چوب بستنی اگر وسط بستنی گذاشته شود و صادرات شود چیز بدی است؟» این واکنش رئیس جمهور به موضوع واردات چوب بستنی، شاید یکی از موضوعات به ظاهر کوچک گفتگوی تلویزیونی زنده رئیس جمهور در شامگاه 2 دی ماه بود که با اقبال بیشتری از جانب رسانه های نوشتاری و اینترنتی در ایران همراه شد. ماجرایی که البته در پایگاه اطلاع رسانی دولت و سایت ریاست جمهوری از مشروح خبر گفتگوی احمدی نژاد حذف شد. اما با این حال چوب بستنی 10 ماه است به یکی از موضوعات مناقشه های دولت و منتقدانش تبدیل شده است.

این چوب های خبرساز

اولین بار، 12 اردیبهشت ماه بود که جایگاه «چوب بستنی» از یخچال سوپرمارکت ها به جدی ترین بحث های انتقادی و اقتصادی در کشور راه یافت. آن هم توسط رئیس مجلس شورای اسلامی . علی لاریجانی 12 اردیبهشت ماه امسال در همایش حکمت مطهر گفته بود:«یکی از کالاهای وارداتی کشور ما در شرایط فعلی چوب بستنی است که سالانه ۸۰میلیون دلار واردات از کشور آلمان داریم؛ چطور است که دانشمندان ما می‌توانند هسته اتم را بشکافند اما یک چوب بستنی هم نمی‌توانیم در داخل تولید کنیم؟»

ماجرای چوب بستنی های وارداتی به حوزه بهداشت و درمان هم کشیده شد.حسینعلی شهریاری، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی 16 مهر در مجلس گفت:« متأسفانه ما در زمینه بهداشت و درمان مشکلات فراوانی در کشور داریم که از آن جمله می‌توان به داروهای خارجی که در رابطه با درمان بیماران سرطانی و صعب‌العلاج است، اشاره کرد.متاسفانه در چند ماه گذشته ارز قابل توجهی برای ورود این داروها به کشور داده نشده است، این در حالی است که برای چوب بستنی، عروسک، وسایل بازی بچه‌ها و همچنین خودروهای گرا‌ن‌قیمت ارز ترجیحی داده شده است.»

چوب بستنی، حدود یک هفته بعد باز هم به سخنرانی علی لاریجانی راه یافت. البته این بار با نقل



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 4 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

ماجرای ستار بهشتی، ماجرایی نیست که بتوان به آسانی از آن گذشت. پس از گذشت چندین هفته از فوت ستار بهشتی،و اخبار مرتبط با آن از تعیین مأمور ویژه تا برکناری رئیس پلیس فتا، قرار بود گزارش کامل نحوه مرگ این وبلاگ‌نویس دیروز در صحن علنی مجلس گزارش شود، ولی این کار انجام نشد.

به گزارش «تابناک»، آقای دواتگری، مأمور ویژه پیگیری قتل ستار بهشتی در گفت‌‌وگوی تلفنی روز یکشنبه گفته بود: فردا گزارش کامل در صحن خوانده می‌شود، ولی‌‌ همان گونه که مردم می‌دانند، گزارش به صحن نرسید.
 
به این ترتیب، با پیگیری دوباره تابناک و تماس با این عضو کمیسیون امنیت ملی مطلع شدیم که این نماینده مجلس در حال حاضر در بیمارستان بستری هستند.

وی در گفت‌وگوی تلفنی، دلیل خوانده نشدن گزارش را بررسی و تنظیم دوباره آن در کمیسیون امنیت دانست و گفت: گویا فرد یا افرادی در درون کمیسیون امنیت به نحوه تنظیم گزارش اعتراض کرده‌اند و تا پیش از قرائت در کمیسیون، گزارش به صحن نخواهد رفت.

گفتنی است، روز گذشته، منصور حقیقت‌پور، نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، با اشاره به این که بیشتر وقت دیروز نشست این کمیسیون را، بررسی نحوه فوت ستار بهشتی، وبلاگ نویس به خود اختصاص داده، گفت: در این نشست، موضوع مرگ ستار بهشتی، بررسی و مقرر شد که هر چه زود‌تر، گزارشی از نحوه مرگ وی تهیه شود؛ به احتمال بسیار، این گزارش روز چهارشنبه در مجلس قرائت می شود.




تاریخ: دو شنبه 4 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
 

نیما نهاوندیان، مجری برنامه‌های ورزشی تلویزیون و گوینده رادیو درگذشت.

به گزارش ایسنا، نیما نهاوندیان، مجری برنامه‌های «دورخیز»، «توپ طلایی» و «ورزش از نگاه دو» بوده است و صبح امروز جسد وی در منزل شخصی‌اش کشف شد.                                                                     
 
نیما نهاوندیان علاوه بر شبکه دو در شبکه جام جم نیز برنامه اجرا می‌کرد. او با رادیو گلستان نیز همکاری داشته است.
 
نهاوندیان درباره‌ی نحوه اجرایش گفته بود: یک عده اجرایم را آبی و یک عده قرمز می‌بینند ولی اینها مصداق هر کسی از ظن خودشد یار من است، چون من بی‌رنگ اجرا می‌کنم.
 
او در پاسخ به اینکه آیا سهم مخاطب از اجرایتان را پرداخته‌اید؟ هم گفته بود: با صراحت می‌گویم که حتی تا آخر عمرم هم نمی‌توانم سهم مخاطب را بپردازم. مردم سرزمین مقدس ایران خیلی لایقند که همه چیز داشته باشند، ولی من همه توانمندی‌ها را ندارم. مردم سرزمین ما وارث مردان بزرگی همچون شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران هستند.
 
مرحوم نهاوندیان که در زمان حیاتش دل پری از زخم‌هایی که از اجرا خورده‌ بود، داشت، بیان این زخم‌ها را به صورت شعر گفته بود:
 
نیمه شب و من تازه نفس/ ره خوابم زد و ماندم بیدار/ ریخت از پرتو لرزنده شمع سایه درخت، گلی بر دیوار/ همه گل بود ولی روح نداشت/ سایه‌ای مضطرب و لرزان بود/ چهره‌ای سرد وغم‌انگیز و سیاه/ سرگردان بود/ شمع خاموش شده از تیزی باد/ چیزی از سایه بر دیوار نماند/ کس نپرسید کجا رفت/ که بود/ که دمی چند در اینجا گذراند/ این منم خسته در این کلبه تنگ/ ولی فدای یک لبخند مردم.
 
همیشه به خودم می‌گویم نیما دریای آرامی است که ناخدای قهرمان نمی‌خواهد.
 
بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، بامداد امروز (یکشنبه سوم دی‌ ماه) در پی تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر فوت فردی به نام «نیما» از مجریان صداوسیما در منزل شخصی‌اش، بلافاصله ماموران کلانتری 137 شهرآرا و کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در محل حاضر و ضمن حفظ صحنه، به بررسی در این خصوص پرداختند.
 
جسد متوفی برای تشخیص علت فوت به پزشکی قانونی منتقل و تحقیقات قضایی و پلیسی در این زمینه ادامه دارد.




تاریخ: یک شنبه 3 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
پرسپولیس با یحیی گل‌محمدی پرقدرت استارت زد.

به گزارش ایسنا، پرسپولیس در مرحله یک هشتم جام حذفی امروز عصر میزبان ملوان بود و در پایان توانست با نتیجه 6 بر صفر این تیم شمالی را از پیش رو بردارد.

این نخستین بازی پرسپولیس با مربی‌گری یحیی گل‌محمدی بود.

در این دیدار هادی نوروزی (2 گل دقایق 2 و 50)، کریم انصاری (3 گل دقایق 19، 76 و 80) و غلامرضا رضایی (83) 6 گل پرسپولیس را در این دیدار به ثمر رساندند.

پرسپولیس در این دیدار عملکرد خوبی ارائه کرد و نقطه قوت این تیم خط میانی‌اش با حضور علی کریمی، محمد نوری و رضا حقیقی بود.

در این دیدار کریم انصاری فرد، علی کریمی و امیرحسین فشنگچی و از ملوان بابک پورغلامی و پژمان نوری کارت زرد گرفتند ودر یکی دو صحنه تصمیم‌های محسن ترکی در محوطه 18 قدم پرسپولیس با اعتراض شدید بازیکنان ملوان روبه‌رو شد.

مازیار زارع که پیش از بازی صحبت‌های جنجالی را علیه پرسپولیس انجام داده بود در این بازی نتوانست کاری از پیش ببرد و در نیمه دوم از زمین بازی خارج شد.

پرسپولیس با این پیروزی باید در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف دیدار نفت تهران برود و در صورت پیروزی به مصاف برنده دیدار شهرداری یاسوج و ذوب آهن برود.



تاریخ: پنج شنبه 30 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی با ارسال نامه ای به دکتر علی لاریجانی ضمن اعتراض به سکوت هیات رئیسه مجلس نسبت به آنچه سخنان سراسر توهین‌آمیز و خارج از اخلاق یکی از نمایندگان مجلس درباره رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌خواند،خواهان فرصت لازم پاسخگویی در اولین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی شد.

به گزارش ایسنا متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر علی لاریجانی

رییس محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

سخنان سراسر توهین‌آمیز و خارج از عرف و اخلاق یکی از نمایندگان مجلس نسبت به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که در تاریخ 28 /9/ 91 از تریبون رسمی مجلس شورای اسلامی و به صورت زنده از صدای جمهوری اسلامی پخش شد، تعجب همگان را برانگیخت .

ضمن اعلام اعتراض به سکوت هیات رئیسه مجلس نسبت به این تضییع آشکار حق و توهین و تهمت و با نسبت به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با استناد به مواد 77 و 78 آیین‌نامه داخلی مجلس و بالاتر از آن حسب دستور مستقیم امام (رحمت الله علیه ) خواهشمند است دستور فرمایید در اولین جلسه علنی زمانی را تعیین نمایند تا پاسخ نیز از همان تریبون پخش شود.



تاریخ: پنج شنبه 30 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که چند روزی در تهران ماندگار شده باشید چه برای تفریح و گشت و گذار و رسیدن به مقصد و چه برای انجام امور کاری و اداری. ولی چیزی که در این بین خودنمایی می کند نام های محلات قدیمی تهران است که تا حدودی جالب به نظر می رسند، از قبیل: محله سیدخندان، ونک، درکه، قلهک و...

به گزارش قدس آنلاین، کمتر کسی است که دلیل نامگذاری این محله ها را بداند! حتی با رجوع به افراد کهنسال ساکن در خود این محله ها هم روایت های متفاوتی بدست می آید.

اما بد نیست که بدانید این نام ها اکثراً صبغه ای تاریخی دارند از قبیل: اقدسیه، یوسف آباد، جماران و...
تا زمانی که آقامحمدخان قاجار تهران را به عنوان پایتخت انتخاب نکرده بود از نام این محلات نیز خبری نبود، زیرا قبل از آن تهران فقط محدود بود به قصبه ای که همجوار ری و ورامین بود و این شاهان و شاهزادگان قجری بودند که به توسعه این قصبه پرداختند.

در این بین هر محله نام مخصوصی بخود گرفت ولی هر کدام بنا به دلیلی. اکبر تهرانی در باب دلیل نام محلات کهن و قدیمی تهران این گونه می نویسد:

محله اقدسیه
نام قبلی اقدسیه حصار ملا بوده است، تا اینکه ناصرالدین شاه زمین های آنجا را به باغ تبدیل و برای یکی از همسران خود کاخی در آنجا ساخته که به همین دلیل اسم این مکان به اقدسیه معروف شد.

امینیه اقدس یا اقدس الدوله، عمه «ملیجک معروف» است، که نام اصلی وی زبیده خانم می باشد، که بدواً او به عنوان پرستار و خدمه شاه به اندرون راه یافت، و چون فردی امین و خوش خدمت بود، کم کم به امینه اقدس و اقدس الدوله لقب یافت، و در عداد زوجات ناصرالدین شاه قرار گرفت، تا اینکه به وسیله او برادرش «میرزا محمدخان پدر ملیجک» هم به دربار راه یافت، که به سبب مورد اعتماد بودن او هم به عنوان امین الخاقان معروف شد.


محله یوسف آباد
یوسف آباد در خارج طهران و در شمال غربی دارالخلافه ناصری قرار داشته و دارای باغ هایی بوده که در



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

 

بینندگان سریال تلویزیونی «حریم سلطان» از این پس باید این سریال را با زیرنویس فارسی و یا به زبان اصلی ببینند چون دوبلورهای این سریال که در ایران اقدام به دوبله این سریال می کردند دستگیر و برای انجام مراحل قضایی راهی بازداشتگاه شده اند.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، مجموعه «حریم سلطان»، یکی از مجموعه های ماهواره ای است که طی مدت نمایش توانسته مخاطبان بسیاری را در ایران جذب کند. این سریال که با دوبله فارسی در یکی از شبکه های ماهواره ای نمایش داده می شود، داستان حکومت سلطان سلیمان یکی از پادشاهان عثمانی را روایت می کند که درگیر مسائل روزمره کاخ و همسران خود است.

شاید یکی از دلایل جذب مخاطب ایرانی به این مجموعه، دوبله نسبتا مناسب آن در مقایسه با دیگر سریال هایی است که در شبکه های ماهواره ای پخش می شد.

شنیده ها حاکی از آن است، با توجه به اینکه این سریال در ایران دوبله می شود، تعدادی از صداپیشگان مجموعه «حریم سلطان» و به خصوص صداپیشه شخصیت سلطان سلیمان مدتی پیش در ایران دستگیر شده و به زندان منتقل شده اند.



تاریخ: یک شنبه 26 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2460
بازدید ماه : 3199
بازدید کل : 89060
تعداد مطالب : 672
تعداد نظرات : 30
تعداد آنلاین : 1



Alternative content