«هلو»ترین بودجه تاریخ!!
هبوط
اجتماعی فرهنگی
لایحه بودجه پیشنهادی ما
چند سالی است که دولت لایحه بودجه اش را دیرتر از زمان مقرر به مجلس می فرستد تا هم یاد و خاطره اکبر عبدی ، در «بازم مدرسه ام دیر شد!» در اذهان مردم زنده شود و هم مجلسیان به جهت نجات از آماده باش بودجه ای، و رفتن به تعطیلات نوروزی؛ شاید ( گفتم شاید!) سعی کنند که سر و ته قضیه زودتر هم بیاید و لایحه با کمترین خراش به تصویب برسد.

 البته که این دو سه سال گذشته این طوری نشد! و مجلس رفت اَدَاَزسر(!) مشق دولت را خودش با خط خودش نوشت و حالا مشکل دیگری پیش آمد و آن این که دولت نمی توانست خط مجلسی ها را بخواند! و هر چه در طی سال تخلف از قانون بودجه رخ می داد، دولت می گفت خودتان این طوری نوشته بودید! و مجلس می گفت بخدا ما این طوری ننوشته بودیم!

 برای حل این مشکل ، هی به دولت اخطار دادند که مشقت را زود بنویس و اگر ننویسی ، پس کی می خواهی بنویسی؟! دولت هم که گوشش پر بود از این جور حرفها قول داد که لایحه ای بنویسد «شفاف» و «همه فهم» که همه مردم بفهمند بودجه چی می شه؟ بالاخره لایحه بودجه تحویل مجلس شد. اما چون زیاد شفاف و همه فهم نبود، ما موقع خواندن لایحه در همان مقدمه خوابمان برد! و حوصله مان نکشید تا از جملات لایحه ،سر در بیاوریم که چی به چیه؟! اصلا راستش نهاد و گزاره و فاعل و مفعول و غیره را متوجه نشدیم!

 لذا از آن جا که همیشه و درهمه حال حمایت و پشتیبانی از دولت را مد نظر داریم، به عقل ناقص خود یک لایحه بودجه نوشتیم، «هلو»! هم ساده ، هم خوشمزه، هم راحت! ضمنا این بودجه طوری نوشته شده که مو لای درزش نرود و اصلا نیاز به نظارت نداشته باشد و خودبخود عین قانون عمل شود! یک صفحه ای! توی جیب همه که هیچ! توی مغز همه هم جا می گیرد. تصویبش هم نیاز به جلسه ندارد. همین جوری لابی کنند مثل استیضاح وزیر اقتصاد ، به خیر و خوبی و خوشی تمام شود ؛ این جوری:

 لایحه بودجه سال 1391
مقدمه: ( ندارد) 
 
تبصره : مقدمه را بعد از تصویب لایحه ، سر فرصت دور هم می نویسیم!
 
فصل اول ( درآمدها)
بند یک:دولت مجاز است تا از فروش نفت و محصولات نفتی به هر قیمتی که میسر شد پول تهیه کند .

 تبصره: دولت همچنین می تواند ارز حاصله را در بازار داخل یا خارج به هر قیمت ممکن تبدیل کند.

بند دو: دولت همچنین می تواند مالیات بگیرد، عوارض بگیرد ، گمرک بگیرد، و .. نحوه و میزان گرفتنش را هم خودش در هیات دولت تصویب کند.

 فصل دو: (هزینه ها)
بند یک: دولت مجاز است درآمد حاصله را صرف طرحها و پروژه های عمرانی و جاری و تبلیغاتی و سفرهای استانی و کمک به مستضعفین ( اعم از جریان انحرافی و اسلام ایرانی و جبهه پایداری و سایر احزاب و جبهه های بعدی ) و مبارزه با بلایای طبیعی ( اعم از طوفان ، زلزله، سیل، خس و خاشاک، و .. ) و اعطای جایزه به هنرمندان ( اعم از اخراجیها و ادخالیها) بنماید.
 
 فصل سه : ( نظارت)
برای کاهش هزینه های اضافی ، کلیه دستگاههای نظارتی تعطیل می شوند .
 
 ***
خلاص(!) بد بود؟! نه! خدا وکیلی بودجه بهتر از این و «شفاف» تر از این می شود نوشت؟
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 17 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 323
بازدید دیروز : 71
بازدید هفته : 538
بازدید ماه : 534
بازدید کل : 89767
تعداد مطالب : 672
تعداد نظرات : 30
تعداد آنلاین : 1