استیضاح وزیر کار هم به نفع «قاضی مرتضوی سابق» است
هبوط
اجتماعی فرهنگی

یا اینکه مجلس وارد بازی لجبازانه‌ای می‌شود و به وزیر رأی اعتماد نمی‌دهد که باز وزارت خانه با سرپرست به مدت چند ماه اداره و ماجرا وارد فاز فرسایشی می‌شود. در حالت دوم هم که خود مرتضوی به عنوان سرپرست چند ماه بر مسند وزارت تکیه خواهد زد، دهن کجی دیگری از سوی دولت به مجلس است.

به هر حال با توجه به اینکه هر هشت دلیل نامبرده در نامه استیضاح وزیر به شخص مرتضوی برمی‌گردد، می‌بینیم که در صورت استیضاح وزیر، هیچ کدامشان محقق نخواهد شد. اینچنین است که شاید آن دسته از نمایندگان مجلس هم که با این انتصاب مشکل داشته باشند ـ به جز نوزده نماینده امضا کننده ـ به دلیل بی اثر بودن آن با آن همداستان نشوند.

از سوی دیگر، اگر مجلس قصد استیضاح وزیر کار را داشت، به دلیل تحقق نیافتن ایجاد یک و نیم میلیون فرصت شغلی، می‌توانست این کار را انجام دهد تا به دلیل انتصاب مرتضوی که خود مجلس هم می‌داند وزیر در انتصاب او نقشی ندارد. این که شیخ الاسلامی قربانی دعوای دولت مجلس می‌شود ـ حداقل به دلیلی که چندان در آن موثر نبوده ـ به این دلیل است که مجلس می‌توانست در زمانی که مرتضوی به ریاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز منصوب شد و همه این موارد اتهامی را که در نامه استیضاح هم ذکر شده، داشت، مخالفت کند، ولی از آنجا که این ستاد، مستقیم زیر نظر شخص رئیس جمهور است، مجلس در آن زمان واکنشی نشان نداد. این چنین است که گویا، تیرهای ترکش مجلس برای مقابله با انتصاب مرتضوی کارآیی چندانی ندارد؛ چه با استیضاح وزیر و چه بی است استیضاح وی.


حالا چه باید کرد؟

اکنون می توان دغدغه نمایندگان مجلس را دوباره مرور و تأمل کرد در این که دلایل آنان برای مخالفت با انتصاب رییس جدید سازمان تأمین اجتماعی چیست؟ در پاسخ به این پرسش نیز نگاه ها به سمت کهریزک متوجه می شود. خانواده قربانیان کهریزیک و افکار عمومی، فردی را که وزیر کار برای او حکم زده در این مورد مقصر می دانند؛ اما حکم کردن در این زمینه بر عهده قوه قضاییه است.

بنا بر این، تنها نهادی که می تواند وارد این ماجرا شود و آن را فیصله بخشد، قوه قضاییه است. این قوه می بایست حکم نهایی در باره این اتهام را صادر کند. پس از آن اگر این فرد محکوم شد، متناسب با حکم جزا خواهد دید و اگر تبرئه شد که هیچ!

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 17 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 326
بازدید دیروز : 71
بازدید هفته : 541
بازدید ماه : 537
بازدید کل : 89770
تعداد مطالب : 672
تعداد نظرات : 30
تعداد آنلاین : 1