تقلبی‌ها سر از ماهواره‌ درمی‌آورند!
هبوط
اجتماعی فرهنگی
این در حالیست که سیستم درمانی و دارویی کشور، برای تمام بیماری‌های مرسوم یا مشکلات بهداشتی و آرایشی و زیبایی ویا اعتیاد و ریزش مو و... پشتیبانی‌های لازم را انجام داده و تمام این مشکلات در نظام درمانی کشور به راحتی قابل حل است و این موضوع نشان می‌دهد که این روند چیزی جز سودجویی و فریب مخاطب بی‌اطلاع نیست.

چندی پیش از سوی مسئولان ذی‌ربط اعلام شد که با کسانی که در داخل کشور با این شبکه‌ها در جهت توزیع و فروش دارو و محصولات بهداشتی همکاری کنند برخورد قانونی می‌شود اما ظاهرا این برخوردها جدی نبوده یا رها شده است؛ چرا که برخی از این شبکه‌ها از شبکه رسمی مرسولات پستی کشور برای این امر استفاده می‌کنند و از طریق شبکه بانکی کشور نیز نقل و انتقالات مالی خود را انجام می‌دهند و از همه مهم‌تر اینکه این شبکه‌ها برای فروش محصولات خود از شبکه مخابراتی کشور استفاده می‌کنند.

این شبکه‌ها نه در خارج از کشور و نه در داخل کشور تحت هیچ‌گونه نظارتی نبوده و تنها ناظر آنها مخاطبان هستند؛ بنابراین خود مخاطبان نیز باید در زمینه استفاده از این محصولات که با سلامت و تندرستی آنها ارتباط مستقیم دارند هوشیاری به خرج بدهند.

بررسی‌های کارشناسی وزارت بهداشت نشان داده که برخی از این محصولات اساسا تقلبی بوده یا دارای آثار و عوارض زیان‌بار برای سلامتی افراد هستند. برخی از داروهای تبلیغ‌شده نیز دارای عوارض خاصی هستند که بی‌اطلاعی بیماران از آنها باعث شده است لطمه‌های غیرقابل جبرانی به آنان وارد شود.

بنابراین به‌طور قطع می‌توان اظهار کرد که تمام محصولات دارویی و بهداشتی تبلیغ‌شده از ماهواره‌ فاقد مجوز وزارت بهداشت هستند؛ چرا که در صورتی که این محصولات دارای مجوز بودند بلافاصله به دلیل تخلف تبلیغاتی با صاحبان و تولیدکنندگان آنها برخورد می‌شد. از سوی دیگر این شبکه‌ها برای توزیع و فروش بیشتر این محصولات از تکنیک‌های اغواکننده‌ای نظیر اهدای جایزه استفاده می‌کنند؛ درحالی‌که خود این محصولات در بسیاری موارد مهلک و آسیب‌رسان بوده و سلامت شهروندان را با تهدید مواجه کرده‌اند.

در سال‌های اخیر مجلس شورای اسلامی با هماهنگی وزارت بهداشت و نیروی انتظامی اقدامات متعددی را برای مقابله با این فرایند انجام داده است اما به‌نظر می‌رسد که مدتی است این هماهنگی‌ها به فراموشی سپرده شده و هنوز تعداد زیادی از مردم با این مسئله دست به گریبان هستند.

البته متأسفانه اخیرا صدا و سیما نیز نوعی از تبلیغات محصولات بهداشتی را شروع کرده که شباهت بسیار زیادی با تبلیغات ماهواره‌ای دارد که به‌ نظر می‌رسد در این زمینه نیز باید تذکر لازم از سوی دست‌اندرکاران نظام درمانی و بهداشتی کشور داده شود.
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 20 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 157
بازدید دیروز : 354
بازدید هفته : 726
بازدید ماه : 722
بازدید کل : 89955
تعداد مطالب : 672
تعداد نظرات : 30
تعداد آنلاین : 1