فردا ثبت رکورد دیگر برای دولت محمود احمدی‌نژاد
هبوط
اجتماعی فرهنگی

بودجه هر كشور به منزله نقشه راه كشور براي يك سال است. اهميت تنظیم بودجه در بخش‌هاي مدیریتی کشور بسیار مهم و حیاتی تلقی می شود. طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی، هر دولتي موظف است تا لايحه بودجه مربوط به سال آينده را حداكثر تا 15 آذرماه همان سال تحويل مجلس دهد.

به گزارش «تابناک»، اين زمان از آن جهت تعيين شده است تا نمايندگان مجلس اين فرصت را داشته باشند تا لايحه بودجه ارسال شده توسط دولت را مورد تجزيه و تحليل قرار دهند تا لايحه بودجه‌اي را در اختيار دولت قرار دهند که منطبق با شرايط جاري كشور باشد و بتواند تا مشكلات كشور را در بخش‌هاي مختلف مرتفع كند.

اگر دولت لايحه بودجه را در زمان مقرر در قانون تحويل مجلس ندهد مشکلات بسیاری برای اداره کشور در سال آینده بوجود خواهد آمد ، و این بدین خاطر است که نمايندگان فرصت كافي براي بررسي این لايحه ندارند و در نتیجه با تحت فشار قرار گرفتن و بدون در نظر گرفتن خیلی از مسائل و مشکلات که در حال حاضر با آن روبرو هستیم به صورت سطحی و گذرا از آن عبور خواهد کرد .

در دولت نهم و دهم بدعتي نا بجایی در كشور گذاشتند، این دولت در رابطه با تحويل بودجه همواره با تاخير عمل كرده است و هيچ‌گاه به تاريخي كه در قانون مقرر شده، بودجه را به مجلس نرساند.

دولت به بي‌توجهي خود نسبت به قانون تا جايي ادامه داد تا در بودجه سال 91، نمايندگان مجلس مجبور شدند تا بودجه را به‌صورت چنددوازدهم تصويب كنند. اين مسئله به اين معني است كه نقشه راه كشور از ابتدا در اختيار بخش‌هاي مختلف كشور قرار نگيرد و بخش‌هاي مختلف كشور براي چند ماه اول سال برنامه مشخصي نداشته باشند.


جدول زمانی تحویل بودجه از سوی دولت به مجلس


اکنون نیز با گذشت بیش  از دو نیم ماه از زمان قانونی تحویل بودجه هنوز بهارستانی ها چم انتظار ورود بودجه به مجلس هستند، با این حال و با توجه به صحبتهای امروز معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری که اعلام کرده است: لایحه بودجه سال 92 یکشنبه تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد، دولت به طور حتم رکورد سالهای گذشته خود را خواهد شکست و از آخرین رکورد خود که دوم اسفند است عبور خواهد کرد.

شاید هم به قول جعفر قادری نماینده مردم شیراز دولت به طور عمد و به صورت برنامه ریزی شده بودجه را تحویل نمیدهد تا در زمان انتخابات مجلس درگیر بودجه نویسی باشد و دولت آزادانه و بدون مزاحمت مجلس نشینان به کارهای انتخاباتی خود و به قول آقای باهنر تز مدودوف_ پوتین خود را به اجرا بگزارد و یا شاید هم به قول آقای جعفر زاده عضو کمیسیون برنامه و بودجه دولت توان برنامه ریزی و بودجه نویسی را ندارد.

به هر حال آنچه مسلم است این است که احمدی نژاد  در آخرین سال اداره دولتش رکوردی دیگر به ثبت رساند و ثابت کرد که هنوز قادر است و می تواند!!



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 1 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 335
بازدید دیروز : 71
بازدید هفته : 550
بازدید ماه : 546
بازدید کل : 89779
تعداد مطالب : 672
تعداد نظرات : 30
تعداد آنلاین : 1